آموزشی

ساخت وبلاگ

 

در مقاله قبلی درباره باتری پژو 206 صحبت کردیم در این مقاله به باتری مزدا 3 می پردازیم.

مزدا ۳ خودرو سواری کامپکت ژاپنی با موتور جلو و محور جلو است که از سال ۲۰۰۳ در شرکت مزدا موتور تولید می‌شود. خودروسازی گروه بهمن نیز اقدام به مونتاژ نسل اول این خودرو در سال‌های ۱۳۸۶–۱۳۸۹(۲۰۰۷–۲۰۱۰)و نسل دوم این خودرو از ۱۳۸۹ (۲۰۱۰)تحت نام مزدا ۳ نیو در ایران نمود که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز، تولید این خودرو، به مرور کاهش یافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسماً متوقف شد. در مجموع در سال ۱۳۹۳ تنها تعداد ۱۱ دستگاه مزدا۳ از خط تولید این خودرو در خودروسازی گروه بهمن خارج شد. با تغییر شرایط تجاری و بین‌المللی در سال ۱۳۹۴، قطعات این خودرو محبوب که عنوان پرفروش‌ترین مدل تاریخ خودروسازی شرکت مزدا را کسب کرده، مجدداً به تهران ارسال شد و گروه خودروسازی بهمن، برنامه مونتاژ ۲۰۰۰ دستگاه از خودرو مزدا۳ را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر آن را در رنج قیمتی 340 میلیون تومان به بازار عرضه می‌کند.

در سال ۱۹۹۸ مزدا خودرویی به نام مزدا ۳۲۳ یا فامیلا وارد بازار کرد و در سال ۲۰۰۳ تولید این خودرو به پایان رسید و ادامه ی این خودرو با نام مزدا ۳ در سال ۲۰۰۳ تولید شد.اولین نسل مزدا۳ را به عنوان مدل ۲۰۰۴ روانه بازار خودروهای کوچک نمود و آن را جانشینی برای مزدا ۳۲۳ قرار داد. این خودرو در پلت فرم سی ۱ فورد قرار دارد که از دیگر خودروهای هم پلت فرم می‌توان به فورد فوکوس اشاره کرد. مزدا ۳ در ژاپن و چین با نام اکسلا عرضه می‌گردد.

در سال ۲۰۰۶ نسخه فیس لیفتی از نسل اول مزدا۳ در بازارهای جهانی عرضه شد که نسخه مونتاژی نسل اول این خودرو در ایران، از مدل فیس لیفت شده بودند که تنها در نسخه سدان و در ۳ تیپ تجهیزاتی عرضه شدند که بخش فنی هر ۳ تیپ از پیشرانه یکسان ۲٫۰ لیتری بنزینی به همراه گیربکس یکسان اتوماتیک ۴ دنده با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند که این مدل در ایران با تیراژ ۳۲٬۰۰۰ دستگاه کار خودش رو پایان داد.

با عرضه نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۰ در بازار جهانی، جایگزینی نسل دوم هم در دستور کار گروه خودروسازی بهمن قرار گرفت و از بهار ۱۳۸۹ مزدا۳ نسل دوم در دو نسخه سدان و هاچبک عرضه شد که نسخه سدان دارای ۳ تیپ تجهیزاتی و نسخه هاچبک نیز دارای ۲ تیپ تجهیزاتی بودند که همگی دارای پیشرانه ۲٫۰ لیتری و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند. در سال ۲۰۱۲ نسخه فیس لیفت مزدا۳ نسل دوم در بازارهای جهانی عرضه شد که در ایران از پاییز ۱۳۹۱ نمونه فیس لیفت این خودرو در ایران عرضه شد

در سال ۱۳۹۲ نیز مزدا۳ با موتور ۱٫۶ لیتری به همراه گیربکس ۵ دنده دستی و تنها در نسخه سدان از طرف گروه خودروسازی بهمن با تیراژ محدودی عرضه شد.

تیراژ مونتاژ نسل دوم مزدا۳ در ایران به بیش از ۳۴۰۰۰ دستگاه رسید.

گفتنی است که در آستانه عرضه سومین نسل این خودرو که مصادف بود با دهمین سال تولید این خودرو که از مدل ۲۰۰۴ تا مدل ۲۰۱۴ عرضه شده بود، تعداد تیراژ این خودرو از مرز ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ دستگاه در سراسر دنیا عبور کرد.

در مقایسه برای انتخاب بین خرید خودرو مزدا ۳ و خودرو تیوولی از شرکت سانگ یانگ، خودرو مزدا چیزی از تیوولی عقب نماند و در حقیقت می‌توان پیشنهاد کرد به دلیل وجود لوازم یدکی بیشتر و مشخصا کیفیت ساخت بسیار بالا، در این مقایسه محصول مزدا را انتخاب کرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 17:14

 

در مقاله قبلی درباره باتری ال 90 صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری سوزوکی ویتارا میپردازیم.

باتری مناسب برای خودروی سوزوکی ویتارا باتری 60 و 70 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki Grand Vitara) خودرویی است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون در ژاپن تولید و در کانادا، اسپانیا، اکوادور و آرژانتین و از سال۱۳۸۶ در ایران و با نام گراند ویتارا مونتاژ شده‌است. گرند ویتارا در کلاس SUVهای کوچک قرار دارد. این خودرو ۲دیفرانسیل بوده و با گیربکس‌های ۵ دندهی دستی و ۴ دندهیاتوماتیک عرضه می‌شود.

از محاسن این خودرو می‌توان ایمنی بالا و امکانات و آپشن‌های مناسبش را نام برد.

ویتارای عرضه‌شده توسط ایران خودرو در ایران، از پیشرانهی ۴ سیلندر با ۲۳۹۳سی سی حجم موتور بهره می‌بَرَد. نسل سوم این خودرو از طراحی بسیار عالی ای (در زمان عرضه) بهره می‌برد و در طول عمرش تنها یک فیس لیفت کلی را تجربه کرد (که در حال حاضر توسط شرکت ایران خودرو عرضه می‌شود)

مشخصات فنی

    ۴سیلندر ۱۶سوپاپ

    حجم موتور: ۲۳۹۳ سی‌سی

    قدرت: ۱۶۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

    حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

    شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۲٫۵ ثانیه

    وزن خالص: ۱۵۶۷ کیلوگرم

    حجم مخزن سوخت: ۶۶ لیتر

نمای عقب سوزوکی گرند ویتارا

نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهار

اطلاعات اجمالی

تولیدکننده       ژاپن سوزوکی

تاریخ تولید       ۲۰۱۵-اکنون

مکان مونتاژ      چین چونگ‌کینگ

مجارستان استرگم

بدنه و شاسی

کلاس   کامپکت کوچک کراس اوور کوچک

نوع بدنه ۵-در اس‌یووی

خودروهای مرتبط         سوزوکی اس‌ایکس۴

میتسوبیشی آروی‌آر

طرح    خودروهای موتور جلو-محور جلو خودروهای موتور جلو-چهار چرخ متحرک AWD

مشخصات فنی

موتور    ۱٫۶ لیتر

۱٫۴ لیتر توربو ۱۴۰اسب بخار@۵۵۰۰ ۲۲۰نیوتن‌متر@۱۵۰۰–۴۰۰۰[۱]

نیروی خروجی   ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه[۲]

گشتاور  ۱۵۶ نیوتن متر ۴۴۰۰ دور در دقیقه

جعبه‌دنده        ۵و۶-سرعته دستی

۶-سرعته اتوماتیک

ابعاد

فاصله بین دو محور       ۲٬۵۰۰ میلیمتر (۹۸ اینچ)

طول    ۴٬۱۷۵ میلیمتر (۱۶۴٫۴ اینچ)

عرض   ۱٬۷۷۵ میلیمتر (۶۹٫۹ اینچ)

ارتفاع   ۱٬۶۱۰ میلیمتر (۶۳ اینچ)

 

نسل چهارم سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara) در سال ۲۰۱۴ موتور شو پاریس ارائه شد و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ به فروش رفت. در نسل چهارم نسبت به نسل سوم ۵در ۳۲۵ میلی‌متر کوتاهتر، ۳۵ میلی‌متر عرض کمتر، ۸۵ میلی‌متر پایینتر و فاصله بین دو محور ۱۴۰ میلی‌متر کوتاهتر شده‌است. به همین دلیل یک کلاس کوچکتر شده و از کامپکت اس‌یووی به مینی اس‌یووی یا مینی کراس اوور تبدیل شده‌است، که در رده خودروهایی مانند رنو کپچر، هوندا اچ‌آر-وی، نیسان جوک و Mazda CX-3 قرار می‌گیرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 17:03

 

در مقاله قبلی درباره باتری سوزوکی ویتارا صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری سمند میپردازیم.

باتری مناسب برای خودروی سوزوکی ویتارا باتری 66 و 74 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

سمند یک خودروی سواری است که از سال ۱۳۸۰ توسط ایران خودرو تولید می‌شودو علاوه بر فروش در ایران، به کشورهای دیگر نیز صادر شده‌است. سمند براساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته‌شده‌است. این خودرو در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود که با توجه به هزینه طراحی و قیمت نهایی آن، این امر محقق نشد. سمند در ادبیات فارسی به اسبی گفته می‌شود که رنگی متمایل به زرد دارد.

تاریخچه

تبلیغات اولین پروتوتایپ، سمند به اسم پیکان جدید، ۱۳۷۵

پس از رشد صنعت خودروسازی در کشور کره که تقریباً همزمان با ایران شروع به فعالیت نموده بود، تقاضای طراحی و تولید خودرو در افکار مردم ایران زیاد شد؛ نخستین بار در اوایل دهه هفتاد شمسی، طرح خودروی ملی در سازمان‌های رسمی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی، وزارت صنایع سنگین وقت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح گردید.

 

در سال ۷۲ مرکز تحقیقات و خدمات خودکفایی ایران در مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مأمور شد تا در چهارچوب یک برنامه تحقیقاتی، بر پایه مهندسی معکوس برای اولین بار در ساختار صنعت خودروسازی ایران، فرایند طراحی و ساخت خودرو به شیوه مقرون به صرفه را طراحی و تعریف کند.

اصطلاح خودروی ملی اولین بار به یک خودروی مفهومی که در چهارچوب همین برنامه در این مرکز تحقیقاتی طراحی شده بود اطلاق گردید. پروژه خودروی ملی پروژه‌ای موفق و نسبتاً کم هزینه بود که از طرف شهردار وقت تهران غلامحسین کرباسچی و وزارت صنایع سنگین وقت حمایت می‌شد. نمونه‌های اولیه این خودرو که به صورت آزمایشی بر پایه پلتفورم خودروی شورلت رویال باقی مانده از قبل از انقلاب طراحی و ساخته شده بود، بارها در نمایشگاه‌های خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سال‌های ۷۲ تا ۷۵ به نمایش گذاشته شد. در این پروژه برای اولین بار در ایران روش‌ها و فرایند کامل ساخت یک خودرو مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گرفت اثبات شد که در ایران توان طراحی و ساخت خودرو وجود دارد.

در انتها با انتقال مستندات به گروه صنعتی ایران خودرو با الهام از این طرح و احتمالاً با استفاده از اولین یافته‌های تحقیقاتی مهندسین این مرکز، پروژه طراحی خودرو بومی در سال ۱۳۷۴ در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز گردید.

با توجه به پیچیدگی طراحی پلت فرم و با اتکا به تجربه سازمان گسترش در پروژه خودروی ملی، شرکت ایران خودرو اقدام به خرید پلت فرم پژو ۴۰۵ از شرکت پژو فرانسه نمود. همزمان با انجام این پروژه در ایران، شرکت فرست اتومیتو انگلستان اقدام به طراحی نمونه اولیه خودرویی بر روی شاسی و قوای محرکه خودرو پژو ۴۰۵ برای تولید در یک شرکت تایوانی نموده بود که با توجه به ورشکستگی شرکت تایوانی و همچنین پیچیدگی طراحی بدنه، ایران این طرح را از شرکت فرست اتومیتو خریداری کردند اما چون شرکت فرست اتومیتو طراحی را خوب انجام نداده بود و ایران خودرو فهمیده بود این شرکت توانایی اصلاح آن را ندارد آن را به ایران برد و در آن جا مرکز تحقیقات ایران خودرو با جمع‌آوری فارغ التحصیلان دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف و چند دانشگاه صنعتی دیگر، طراحی خودرو ملی را در کنار مشاوران خارجی شروع کرد. در این فرایند، اتاق نسبتاً کوچک و ارگونومی که متناسب با افراد کوتاه قد شرق آسیا ساخته شده بود بازطراحی شد.

سمند معمولی یا X7، اولین نسخه از سمند است که تولید آن از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و تا ۱۳۸۸ ادامه یافت. سمند X7 از لحاظ امکانات بالاتر از EL است و بین EL و LX قرار می‌گیرد. این نسخه از سمند تنها با موتور XU7 عرضه‌شد و برخلاف سمند LX نسخهٔ موتور ملی آن تولید نشد.

سمند ال‌ایکس، نسخه ارتقاءیافته سمند معمولی است. پروژه طراحی سمند LX از اسفند ۱۳۸۱ شروع شد و این مدل در اردیبهشت ۱۳۸۳ وارد بازار شد. ایران خودرو مدعی است سمند ال‌ایکس دارای قدرت فرمان‌پذیری خوبی است و از نکات مهم در طراحی سمند ال ایکس را ایمنی آن می‌داند. شایان ذکر است که در حال حاضر سمند lx با موتور EF7 نیز تولید می‌شود. از تجهیزات اضافی به کار گرفته شده در مدل ال‌ایکس نسبت به مدل معمولی سمند می‌توان به ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده، رینگ آلومینیومی، امکان تنظیم برقی صندلی‌های سرنشینان جلو، سنسور هشدار دنده عقب و صندوق پران الکتریکی عقب نام برد و دارای دندهٔ دستی با گیربکس ۵دنده می‌باشد.

سمند EL

سمند EL یا «سمند کار» مدلی از سمند با آپشن‌های کمتر است که تا قبل از دهه ۹۰ خورشیدی و بیشتر به شکل تاکسی تولید می‌شد. تولید سمند EL به صورت تاکسی از سال ۱۳۸۴ شروع شد. از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱، تعدادی سمند EL شخصی تولید گردید. در نهایت مدل SE به‌طور کامل جایگزین این مدل شد. مشخصه سمند EL، چراغ خطرهای بزرگ آن است.

 

از آن‌جایی که کاربری اولیه سمند EL، ناوگان تاکسی‌رانی بود، تعدادی از امکانات آن نسبت به سمند X7 حذف شده‌است. سمند EL به جای رینگ، دارای قالپاق معمولی بود و همچنین سیستم هشداردهنده هوشمند این مدل حذف شده‌بود. در این مدل شیشه عقب به صورت دستی عمل می‌کند. رنگ سپر، کنسول وسط و دریچه هوا برای صندلی عقب نیز دراین مدل حذف شد و سپر جلو نیز چراغ مه‌شکن ندارد. همچنین این مدل فاقد آنتن برقی بوده و از آنتن معمولی پژو در آن استفاده شده‌است.

سمند SE با امکانات کمتر نسبت به LX، جایگزین سمند معمولی و EL شد. این مدل در سال ۱۳۸۷ رونمایی و تولید آن در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.[۲۳][۲۴][۲۵] تولید این مدل در سال ۱۳۹۷ پایان یافت.[۲۶][۲۷] تفاوت این مدل با سمند معمولی و سمند کار از نظر فنی، تفاوت اکسل و کاهش وزن آن می‌باشد. از نظر طراحی نیز تفاوت SE با مدل معمولی و EL در طراحی چراغ‌های عقب، جلوپنجره و چیدمان دکمه‌های داشبورد است.[۲۵]

سمند سورن

نوشتار اصلی: سمند سورن

اولین فیس‌لیفت عمده سمند، سورن بود که در سال ۱۳۸۵رونمایی شد و از سال ۱۳۸۶ تولید می‌شود. سمند سورن از نظر فنی تفاوت چندانی با سمند LX ندارد و بیشتر طراحی چراغ‌های آن تغییر کرده‌است. همچنین تفاوت‌هایی در طراحی کابین دیده می‌شود. همچنین نسخه توربوشارژر سورن نیز از سال ۱۳۹۵ تولید و عرضه می‌گردد. سورن توربو دارای توان ۱۵۰ اسب بخار است.

دنا

نوشتار اصلی: دنا (خودرو)

 

دومین فیس‌لیفت عمده سمند، دنا است. پروژه طراحی این خودرو در سال ۱۳۸۸ آغاز شد. در نهایت دنا در سال ۱۳۹۳ به بازار عرضه‌شد. این خودرو از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی و همچنین امکانات خود با سمند LX تفاوت عمده دارد؛ با این‌حال دنا از موتور ملی بهره‌می‌برد و از نظر فنی با سمند LX تفاوت قابل توجهی ندارد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 16:58

 

در مقاله قبلی درباره باتری سمند صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری سانتافه می پردازیم

باطری ماشین مناسب برای خودروی سانتافه باتری 70 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

هیوندای سانتافه (به انگلیسی: Hyundai Santa Fe) یکی از محصولات اس‌یووی خودروساز کره‌ای، هیوندای موتور است.

در اوایل سال ۲۰۰۱ ایده‌های جدی شرکت کره‌ای هیوندای برای رقابتی آشکار با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek به ثمر نشست و مدل جدید با اسم سانتافه که نام شهری در نیومکزیکو است تولید شد و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به محبوب‌ترین خودرو خانواده شد.

سانتافه نسل اول روی پلت‌فرم SM از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در خط تولید هیوندای جای گرفت. این خودرو که در اولسان کره جنوبی تولید شد در ابتدا با مدلهای ۳٫۳، ۲٫۷ و ۲ لیتری تولید می‌شد که البته مدل آخر هرگز راهی آمریکا نشد.

نسل اول سانتافه از سیستم انتقال قدرت نیمه اتومات به همراه سامانه‌های AWD, FWD استفاده می‌کرد. درست یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۲ سانتافه بدون تغییر مخصوص دوباره تولید شد و جالب اینکه هنوز هم جزو خودروهای پر درخواست بود. اما در اواسط همین سال حجم باک کلیه مدل‌ها از ۶۵ به ۷۵ لیتر تغییر کرد و البته قدری هم طراحی داخلی و چیدمان کنسول تغییر یافت. در سال ۲۰۰۳ به دنبال برخی اعتراض‌ها از سوی مشتریان به علت نبود چراغ در جعبه داشبورد و عدم قدرت کافی، مدل تقویت شده ۳٫۵ لیتری به صورت شش سیلندر V شکل تولید شد. آخرین تغییر ظاهر یا Facelift نسل اول هم در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت و علاوه بر تغییر ظاهری، حداکثر سرعت نیز به ۲۳۲ کیلومتر در ساعت افزایش یافت.

اما نسل دوم یا همان مدلی که ما در ایران هم می‌بینیم از ابتدای سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ روی پلت‌فرم CM در کارخانه هیوندای آلابامای آمریکا ساخته شد.

هم‌اکنون در این کارخانه مدل سوناتای شش سیلندر هم تولید می‌شود.

اولین بار از این خودرو طی یک تشریفات خاص در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۰۶ رونمایی شده بود.

در مورد سانتافه جدید باید گفت ایرادهای وارده به نسل اول مانند ورود صدای محیط به داخل و عدم دید مناسب عقب کاملاً حذف شد.

در کل سانتافه در سه تیپ LX, SE و GLS تولید شد که مدل آخر نام آشنای ایرانی‌ها است.

سانتافه GLS با حجم ۲۶۵۶ سی‌سی می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت را در۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. گشتاور آن ۱۸۳ پوند بر فوت است که در ۴۰۰۰ دور در دقیقه به حداکثر خود می‌رسد.

با توجه به این حجم طی کردن شتاب صفر تا ۱۰۰ ظرف مدت ۱۱٫۷ ثانیه خیلی هم بد نیست.

سانتافه GLS در حالت خشک ۱۹۲۱ کیلوگرم و با احتساب تمام مایعات ۲۴۹۵ کیلوگرم وزن دارد. طول، عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب ۱۷۹۳، ۱۸۹۰ و ۴۶۷۵ میلی‌متر است. طول محور آن ۲۷۰۰ میلی‌متر است که به همراه سیستم هوشمند AWD نیرو را بهتر کنترل می‌کند.

سانتافه GLS با باک ۷۳ لیتری‌اش به صورت تئوری می‌تواند ۷۰۴ کیلومتر را بدون وقفه حرکت کند.

این مدل از هیوندای در ازای مصرف هر ۵٫۴ لیتر از بنزین بدون سرب ۴۳٫۲ کیلومتر حرکت می‌کند.

 

از نظر آلایندگی هم این مدل وضعیت نسبتاً خوبی دارد به طوریکه در هر کیلومتر ۲۵۲ گرم CO۲ تولید می‌کند.

هیوندای کره سانتافه را تا ۵ سال بدون محدودیت مسافتی گارانتی کرده‌است و در ضمن ۱۶ هزار کیلومتر هم خدمات فنی ارائه می‌دهد. حداکثر سرعت این خودروی ۲۱۱۵۰ دلاری، ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.

این نسل از هیوندای سانتافه در بدو ورود به بازار ایران توانست فروش بسیار بالایی را تجربه کند بطوریکه در چند سال، هیوندای سانتافه رکورد واردات را در دست داشد. هیوندای سانتافه اگرچه از نظر موتور ضعیف است، اما امکانات و چهره بروز سانتافه آن را در لیست پرفروش‌ها نگه داشته‌است. هیوندای سانتافه بی شک جز موفق‌ترین خودروهای وارداتی از نظر فروش است. هیوندای سانتافه در سگمنت خودروهای کراس اوور قرار می‌گیرد. نسل سوم سانتافه نیز مانند دیگر محصولات هیوندای از سبک طراحی معروف به مجسمه سیال سود می‌برد، در نمای جلو اولین مسئله‌ای که جلب توجه می‌کند جلو پنجره ۶ ضلعی معروف هیوندای می‌باشد که پیش از این در سایر محصولات این کمپانی نیز دیده بودیم و به نوعی امضای طراحان هیوندای به‌شمار می‌رود. در کنار آن چراغ‌های زیبا و کشیده جلو که تا روی گلگیر امتداد یافته‌اند، قرار دارند که در خود مجموعه‌ای از لامپ‌های هالوژن، HID وLEDهای مخصوص روز را جای داده‌اند ضمن اینکه چراغ‌های مه‌شکن نیز هماهنگ با چراغ‌های جلو شکل گرفته‌اند. سپر از طرحی زیبا و کاملاً هماهنگ با پیکرهٔ خودرو برخوردار می‌باشد که این مجموعه در کنار هم چهره‌ای زیبا و مدرن را به خودرو بخشیده‌اند، در نمای جانبی خط برجسته‌ای که از چراغ‌های عقب شروع شده و تا روی گلگیر جلو امتداد یافته‌است به همراه شیب ملایم سقف در انتهای اتومبیل طرحی زیبا و فرمی دینامیک به خودرو داده‌اند. البته رینگ‌های ۱۸ اینچی سانتافه نیز به زیبایی این قسمت افزوده‌است. طراحی عقب نیز با چراغ‌های کشیده و زیبایی که همانند قسمت جلو است و در صندوقی که خطوط به کار رفته بر روی ان طراحی این قسمت را از سادگی خارج کرده و طرحی زیبا به آن بخشیده ضمن اینکه از طرح زیبای سپر و اگزوز دوقلو خودرو نیز به سادگی نمی‌توان گذشت. در مجموع سانتافه از طراحی زیبا و هماهنگی برخوردار است که ایراد گرفتن از آن بسیار سخت است. با بازکردن در خودرو اولین موردی که جلب توجه می‌کند نوشته سانتافه بر روی رکاب‌ها و درب‌ها می‌باشند که حس خوبی به بیننده القا می‌کنند. طراحی کابین زیبا و مدرن می‌باشد که مانند دیگر محصولات هیوندای از خطوط شکسته و اشکال هندسی تشکیل شده‌است. طراحی برخی قسمت‌ها از جمله کیلومتر شمار و دریچه‌های هوا ما را به یاد دیگر محصولات این کمپانی کره‌ای می‌اندازد. غربیلک فرمان نیز زیبا و هماهنگ با کابین شکل گرفته و دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، سیستم صوتی و نمایشگر چند منظوره بر روی آن قرار دارد. دست دنده و روکش صندلی‌ها از جنس چرم می‌باشند که کیفیت مناسبی دارند، اما در مقابل قسمت‌هایی که در آن‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند. اصول ارگونومی در داخل کابین رعایت شده و به همین منظور کار با ادوات داخل خودرو راحت بوده، در کنسول میانی به ترتیب از بالا به پایین صفحه نمایشگر، کلید فلاشر، سیستم تهویه مطبوع قرار دارد ضمن اینکه در پشت دسته دنده نیز دو جا لیوانی وجود دارد. فضای کابین هم برای سرنشینان جلو و هم عقب عالی بوده و هیچ کمبودی از نظر فضای پا و بالای سر برای سرنشینان وجود ندارد ضمن اینکه صندلی‌های راحت و ارگونومیک سانتافه نیز به راحتی سرنشینان می‌افزاید. سانتافه توانایی حمل هفت سرنشینان را دارد که صندلی‌های انتهایی به خوبی در صندوق خودرو جا سازی شده‌اند ضمن اینکه برای سرنشینان آن دریچه سیستم تهویه با تنظیم شدت هوا نیز وجود دارد. از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی سانتافه با تیپ‌های زیاد و البته گیج‌کننده به داخل کشور راه یافته‌است، مدل پایه این خودرو دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی نظیر سیستم ترمز دیسکی با دیسک‌های خنک شونده در جلو به همراه سیستم‌های ABS, EBD,EBA، کمربندهای پیش‌کشنده و محدودکننده به همراه بوق اخطار نبستن کمربند، دو ایربگ، کروز کنترل، سیستم صوتی با صفحه نمایشگر با ورودی‌های USB, AUX, Ipod با ۶ بلندگو به همراه دکمه‌های روی فرمان، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، در صندوق برقی، سیستم پارک الکترونیک EPB , سیستم eco برای کاهش مصرف ، وجود جک‌های هیدرولیکی برای کاپوت و در صندوق، کامپیوتر سفری، نمایشگر چند منظوره، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل با سامانه ضد سرقت (ایموبلایزر)، روکش چرم صندلی‌ها، شیشه‌ها و آینه‌های برقی همراه با گرمکن، سیستم تهویه همراه با دریچه‌های هوا برای سرنشینان عقب با قابلیت فعال و غیرفعال می‌باشد که در مدل‌های فول امکاناتی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های برقی همراه با حافظه، تعداد بیشتر ایربگ‌ها و سیستم‌هایESC , DBC و … نیز وجود دارد.

نسل قبلی سانتافه جایزهٔ بهترین مدل SUV سه ردیف را در ایالات متحده از آن خود کرد. این ماشین بیشتر رو به سمت تغییراتی در مسائل عمده قابلیت عملکرد و طراحی و رانندگی برای ارتقاء بیشتر برده‌است به‌گونه‌ای که می‌شود آن را به راحتی احساس کرد. در ظاهر این خودرو شاهد تغییرات زیادی نیستم و فقط اولین چیزی که توجه را به خودش جلب می‌کند تغییر چراغ‌های عقب خودروست که این چراغ‌ها شباهت زیادی به چراغ‌های خودروهای شاسی بلند چینی دارند.

مدل قبلی ظرفیت و فضای بیشتری را نسبت به مدل جدید داشت و به راحتی می‌تواند ۷ انسان بزرگسال را در خود جای دهد. داخل کابین سانتافه به لطف فضای دلپذیر و زیبا، داشتن طراحی جذاب و استفاده از مواد مرغوب بسیار دل‌نشین شده‌است و کنترل و استفادهٔ ساده و راحت قطعات، آن را منحصربه‌فرد کرده‌است.

یکی دیگر از جنبه‌های مطلوب نسل چهارم هیوندای سانتافه موتور V6 استاندارد آن است. این موتور درعین‌حال آرام و بی سروصدا و بسیار قوی و قدرتمند است و قدرتی بیش از شتاب بالا و بکسل کردن را برای شما فراهم می‌کند. رانندگی با هیوندای سانتافه ۲۰۱۶بسیار دل‌چسب است و حس خونسردی را به شما ارائه می‌دهد. از رقیبان اصلی نسل چهارم هیوندای سانتافه می‌توان شورلت تراورس که دارای صندوق عقب با ظرفیت بسیار بزرگی است و Wagon Like فورد فلکس قدرتمند و کیا سورنتو نام برد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 375 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 16:54

 

در مقاله قبلی درباره باتری مزدا 3 صحبت کردیم در این مقاله به باتری رانا می پردازیم.

باتری مناسب برای خودروی رانا باتری 50-55 و 60 آمپر می باشد که می توانید از کلیه مدل های برند سپاهان باتری اعم از اوربیتال سوزوکی و ای اف بی یا برند واریان صبا باتری استفاده نمایید.

رانا خودرویی محصول ایران خودرو است که بر روی پلت فرم ایکس ۱۲ یا همان پژو ۲۰۶ اس‌دی ساخته شده‌ است. رانا به معنای رونده‌ است. رانا محصول پروژه‌ای با کد X۱۲ است.

این خودرو پس از سمند و تیبا، سومین خودرو ملی به‌شمار می‌رود. بر اساس وعده‌های شرکت سازنده می‌بایست ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو با قیمت پایه ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۳۸۹ تولید می‌شد که این وعده‌ها عملی نشدند.

ساختار بدنهٔ «رانا» همانند الگوی آن یعنی پژو ۲۰۶ از نوع سه محفظه‌ای بوده و از ورق‌های فولادی فرم داده شده ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت ۰٫۷ تا ۲٫۵ میلی‌متر است.[نیازمند منبع] از ورق‌های فولادی با استحکام بالا برای اجزایی استفاده می‌شود که مقدار تنش آن‌ها بسیار زیاد است، مانند تکیه گاه‌های سازه‌ای جلو یا رام موتور، این امر هم باعث استحکام بیشتر و هم کاهش وزن حدود ۵۰ درصد برای دستیابی به ورق‌های معمول می‌شود که برای مقاومت در برابر تنش‌های مشابه و شدید می‌بایست ضخامتی دو برابر آنچه گفته شده داشته باشند

تاریخچه

رانا ابتدا به عنوان جایگزینی برای پیکان، تحت عنوان پروژه «نیو پیکان» طراحی شد. بعد از عرضه پژو ۲۰۶ صندوقدار این خودرو برای مدتی مسکوت ماند و در نهایت در سال ۱۳۹۱ رانا جایگزین تیپ‌های ارزان‌تر پژو ۲۰۶ اس‌دی شد. در سال ۱۳۹۹ تولید خودرو رانا پلاس نسخه فیس لیفت شده رانا شروع شد.

مشخصات

این خودرو در کلاس B و C خودروهای صندوقدار قراردارد. پلت فرم استفاده شده در این خودرو همان پلتفورم پژو ۲۰۶ است. طرح اولیه جعبه دنده این خودرو توسط دانشجوی مهندسی ساخت و تولید یحیی ولیزاده عرضه شدکه هم‌اکنون درشرکت نیرو محرکه تولید می‌شود. همچنین سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع "Twist Beam" بوده و از کیسه هوای راننده و سرنشین جلو برخوردار است. رانا به فرمان هیدرولیک، کولر، ترمز ABS، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آیینه‌های برقی و قفل مرکزی مجهز است. بر روی این خودرو موتور ۱٫۶ لیتری بنزینی تی‌یو۵ (مشابه موتور ۲۰۶ تیپ ۵) نصب شده‌است. رانا مدل پلاس برای اولین بار به آقای مهدی عباسی در زنجان تحویل داده شد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 16:46

 باطری ماشین تیگو 5

اکنون راجب باتری تیگو 5 صحبت خواهیم کرد.

باتری فابریک باتری تیگو 5 70 آمپر است که شما میتوانید از برندهای اوربیتال و سوزوکی و ای اف بی سپاهان یا واریان صبا یا کارپیل آکو باتری استفاده نمایید.

این خودرو در نوامبر ۲۰۱۳ و در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۳ معرفی شد. این خودرو بعداً در تاریخ ۲۸ نوامبر در بازار چین با قیمت ۱۰۰٬۰۰۰ تا ۱۵۰٬۰۰۰ یوان عرضه شد. این خودرو از لحاظ اندازه بالاتر از مدل تیگو ۳ قرار می‌گیرد.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است که با گیربکس ۷ سرعته سی‌وی‌تی جفت می‌شود. از این شاسی‌بلند لوکس نمی‌توان انتظار شتاب اولیه آنچنانی داشت، اما در دور بالا و شتاب ثانویه راننده را ناامید نمی‌کند. گیربکس سی‌وی‌تی در حالت تعویض دستی هماهنگی بهتری با پیشرانه دارد و در این حالت اگر دنده را سبک نکنید، دور موتور روی محدوده رد لاین نگه داشته می‌شود تا از حداکثر قدرت ۱۳۹ اسب بخاری پیشرانه استفاده کنید.

فیس‌لیفت

۱۳۹۵

در مرتبه اول و در سال ۹۵ فیس لیفتی در ظاهر کلی این خودرو رخ داد که از تغییرات مهم آن نسبت به فیس قبل می‌توان به تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و طراحی مجدد سپر و در صندوق عقب اشاره نمود. البته در کنار این تغییرات آپشن‌های جدیدی نیز از قبیل آینه‌های تاشو برقی و دوربین دینامیک دنده عقب (نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان) به این خودرو اضافه شده بودند.

۱۳۹۷

دوسال بعد از اولین فیس لیفت و در سال ۱۳۹۷، دومین فیس لیفت این خودرو انجام شد. البه تغییرات این فیس لیفت بیشتر در داخل کابین و امکانات نمود داشتند. در این فیس لیفت کابین خودرو تریم دورنگ گرفته بود و یک مانیتور ۱۰ اینچی به سبک خودروهای تسلا در وسط داشبورد آن نصب شده بود. از دیگر تجهیزات اضافه شده به این خودرو در مدل سال ۹۷ می‌توان به: نویگیشن، اضافه‌شدن سنسور جلو و سنسور باران و لوگو لایت (یا چراغ خوش‌آمدگویی با آرم چری) زیر درب‌های جلو اشاره کرد. این خودرو در فیس ۹۷ در دو تیپ IE و IL عرضه شد که درواقع تیپ IE همان تیپ اکسلنت و IL نیز همان تیپ لاکچری است که به دلیل اضافه شدن آپشن‌های بیشتر نامشان تغییر یافته‌است.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 16:35

 

در مقاله قبلی درباره باتری رانا صحبت کردیم حال در این مقاله میخواهم درباره باتری تویوتا راوفور صحبت کنم.

باتری مناسب برای خودروی تویوتا راوفور باتری 60 و 70 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

تاریخچه تویوتا

ابرشرکت تویوتا موتور (به ژاپنی: トヨタ自動車株式会社) یک ابرشرکت چندملیتی ژاپنی سازنده خودرو، ماشین‌آلات و پیشرانه مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است.

نخستین خط تولید خودرو شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدر وی (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت تویوتا ای‌ای نام داشت.

ابرشرکت تویوتا دارندهٔ برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز نیز می‌باشد که هم‌اکنون به‌عنوان بزرگترین خودروساز جهان شناخته می‌شود. سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود.

ریشه‌های تأسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت می‌کرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد، که به عنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت می‌نمود.[۴] ساکیشی تویودا، که سال‌ها همچون پدرش، به فروش فرش اشتغال داشت، این کارخانه را راه‌انداخته بود و در سال ۱۸۹۴ یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته بود.

ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک آن را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا، تحت نام صنایع تویوتا پا به عرصه وجود نهاد. پسر کنجکاو و مستعد او، کیشیرو تویودا که در سال ۱۹۲۹ در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شده بود، در کارخانه پدر مشغول به کار گردید، اما همه توجه او صرف ساخت موتور خودرو شد.

در سال ۱۹۲۹ موافقتنامه‌ای با شرکت برادران پلات از انگلستان در ماشین آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه حق تولید و فروش دستگاه‌های اتوماتیک بافندگی به کشورهایی غیر از ژاپن نیز (مثل چین و آمریکا) در قبال۱۰۰٫۰۰۰ پوند داده می‌شد، که در پی آن، کیشیرو رهسپار ایالات متحده آمریکا شد. البته کیشیرو از این سفر اهداف دیگری نیز داشت. در زمان انجام مذاکرات با برادران پلات، مجذوب خودروها در غرب شد. در این سفر بود، که او تصمیم خود را برای ورود به صنعت خودروسازی گرفت.

در سال ۱۹۳۰ کیشیرو تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را آغاز کرد. کیشیرو در مورد برنامه آینده خود با رئیس شرکت، ریسابورو مشورت نمود، ریسابورو در ابتدا بسیار محتاط بود و فریادهای اعتراض از داخل و خارج شرکت بلند شد، اما کیشیرو بر تصمیم خود پافشاری می‌کرد و عقیده داشت که این تجارت برای شرکت سودمند خواهد بود و از همه مهم‌تر دولت نیز آشکارا برای سیاستگذاری پیشبرد صنایع خودرو در تلاش بود. طولی نکشید که ریسابورو موافقت کرد و کیشیرو دپارتمان خودرو را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، راه‌اندازی نمود. هدف او تولید خودرو‌های مناسب با شرایط ژاپن بود، در حالی‌که نکات مثبت خودروهای خارجی را نیز در نظر داشت.

 

در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد، یعنی ۱۹۳۷ شرکت تویوتاموتور به‌طور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفق‌ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. تلاش و همت کیشیرو تویودا باعث شد، که از دل کارخانه پدر، کارخانه‌ای جدید، تأسیس شود.

در ابتدا خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید عمل می‌کرد، که در سال ۱۹۴۱ به عنوان مدیرعامل، مشغول به کار شد. بلافاصله پس از راه‌افتادن شرکت جدید، اصول مدیریتی نوینی در روش مدیریت و اداره کارخانه، به کار گرفته شد.

در سال ۱۹۳۸ سیستم JIT عملیاتی شد. دو سال بعد، مؤسسه تحقیقاتی تویوتا افتتاح گردید. سال ۱۹۵۱ سیستم پیشنهاد ایده‌های خلاق در تویوتا فعال شد. ۱۹۷۳ مرکز طراحی و سال بعد نیز مرکز آموزش تویوتا، توسط کیشیرو راه‌اندازی گردید.

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود. در طی جنگ جهانی دوم تمام کارخانه در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن، کامیون تولید می‌کرد. تا چند سال بعد، از اتمام جنگ نیز، اجازه تولید خودرو به تویوتا داده نشد.

در سال ۱۹۵۲ با مرگ کیشیرو، مسئولیت شرکت بر عهده ایجی تویوتا پسر عموی او، قرار گرفت. ایجی به همراه پسر کیشیرو، شوئی شیرو تویوتا و طی سال‌های بعد، تویوتا را به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل کردند. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت. پس از ایجی، تایچی اونو مسئولیت شرکت را به عهده داشت و در استقرار سیستم تولید تویوتا، بسیار همت گماشت و اصول راهنمای تویوتا را، در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد.

 

امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است، که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها تولید می‌کند. شرکت تویوتا همچنین فعالیت‌های مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی – خانه‌های پیش‌ساخته و قایق‌های تفریحی انجام داده‌است.

سیستم تولید

تویوتا یک شرکت معمولی تولید خودرو نیست. از همان آغاز راه‌اندازی شرکت، اصول و مبانی بکر مدیریتی در شرکت به کار گرفته شد. این همان وقتی بود، که کیشیرو تویودا جوان در کارخانه ریسندگی پدرش ساکیشی تویودا، با ایده‌گیری استفاده از نوار نقاله، خط مونتاژ تولید موتور گازوئیلی کوچکی را، با کمک مهندسان جوان دیگر راه‌انداخت.

بنیان سیستم تولید تویوتا، فلسفه حذف کامل اتلاف‌هاست! کیشیرو معتقد بود، شرایط ایدئال برای تولید وقتی است، که ماشین آلات و افراد با هم کار کنند، تا بدون هیچ‌گونه اتلافی ارزش افزوده ایجاد شود.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 16:14

 

در مقاله قبلی درباره  باتری تیگو 5 صحبت کردیم در این مقاله به باتری پژو 206 می پردازیم.

پژو جز خودروهایی است که به نسبت سال تولید باتری های متفاوتی را دارد برای باتری پژو 206 سال 93 به قبل 55-60 و در بعضی موارد حتی 66 آمپر نیز مناسب است ولی در 206 های جدید تر باتری مناسب 50 آمپر است که میتوانید به راحتی از برندهای سپاهان مثل انواع باتری های اوربیتال و سوزوکی یا برند صبا باتری مثل واریان استفاده نمایید.

پژو ۲۰۶ برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ به بازار ایران عرضه شد. ۲۰۶ آن موقع به همراه پژو پارس و سیتروئن زانتیا خودروهای روی بورس بازار بودند و قیمتش در آن زمان متوسط روبه بالا بود. کیفیت مونتاژ ایران خودرو با شرکت اصلی پژو در فرانسه تفاوت زیادی دارد.

 

۲۰۶ فرانسوی از سال ۱۳۸۰ که عرضه شد تاکنون در شش تیپ مختلف تولید شده‌است که در حال حاضر تنها دو تیپ از آنها به صورت صفر کیلومتر ارائه می‌گردد.

    تیپ یک:نخستین مدل عرضه شده ۲۰۶ به بازار بود. امکاناتی مانند فرمان دوشاخه، ساعت دیجیتال و سامانه صوتی قدیمی این مدل را از بقیه خانواده ۲۰۶ متمایز می‌کند. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ۲هست و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد. با ضرایب دنده نزدیک به گیربکس تیپ پنج

    تیپ دو:دارای کیسه هوا راننده و سرنشین و مانیتور شرایط خودرو، حسگر دنده عقب، حسگر برف پاک کن خودکار و سامانه اعلان پنچری، ضربه، بنزین و نمایش بازبودن کدام در. تیپ دو از سامانه برق کشی مولتی پلکس بهره می‌برد اما به مانند تیپ یک آینه‌های دستی دارد. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. تا سال ۱۳۹۰ پر فروش‌ترین محصول خانواده ۲۰۶ بود اما از آن سال به بعد تیپ پنج جایش را گرفت. این خودرو هم از پیشرانه TU3 و شتاب بسیار بالا و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد.

    تیپ سه:می توان گفت این خودرو در اصل همان تیپ پنج است اما با موتوری متعلق به تیپ دو. زمانی که ۲۰۶ تیپ سه وارد بازار شد، همراه با یک سامانه تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سامانه‌های ترمز EBD و ABS، سامانه صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنال‌ترین خودروهای موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد.

    تیپ چهار:در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه TU3 نیست و جایش را یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام TU5 گرفته‌است که توان ارائه قدرتی در حدود ۱۱۰ اسب بخار را دارد. علاوه برا ین این خودرو به جای گیربکس دستی پیشفرض از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

    تیپ پنج:محبوبترین هاچ بک میان تیپ‌های ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل از همه مدل‌های پیشین آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترین‌های بازار بود. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سامانه تعلیق آپشن‌هایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده‌است.

    تیپ شش:تیپ شش در ابتدا از گیربکس موجود در تیپ چهار و آپشنهای موجود در تیپ پنج بهره می‌برد اما پس از عدم موفقیت این خودرو ایران خودرو گیربکس این خودرو را عوض کرد و از یک گیربکس قدرتمندتر تیپ ترونیک بر روی آن استفاده کرد تا به فروش بیشتر آن کمک کند، اما این اتفاق رخ نداد و ضربه‌های وارده به بدنه خودرو در هنگام تعویض دنده باعث شد این تیپ به دل کاربرانش ننشیند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 16:09

 

در مقاله قبلی درباره باتری تویوتا راوفور صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری ال 90 می پردازیم.

باتری مناسب برای خودروی ال 90 باتری 60 و 66 و 74 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

ال۹۰ یا تندر۹۰ با نام اصلی داچیا لوگان (به رومانیایی: Dacia Logan) خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو است، برای تولید تندر ۹۰ و ساندرو تشکیل شده‌است تولید می‌شود.

ساندرو مدل هاچ بک داچیا لوگان است. تندر ۹۰ نامی است که طرف ایرانی در قرارداد با رنو بر روی رنو لوگان گذاشته‌است اما عموم مردم به دلیل تکرار زیاد عبارت L90 در اخبار و حواشی مربوط به این خودرو، همین نام را برای لوگان در گفتارهای روزمره به کار می‌برند. L90 در واقع کد اتاق مدل سدان خانواده X90 بوده که معادل لوگان است. نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود. خانواده لوگان (X90) یکی از معدود خانواده خودروهای ارزان قیمت در سطح جهان است.

تا کنون مدل‌های عرضه شده از این خانواده در کشور ایران شامل نسل اول لوگان سدان، نسل اول ساندرو ساده و استپ وی و داچیا داستر یا رنو داستر به عنوان مدل کراس اور است. همچنین لوگان MPV نسل اول نیز مدت کوتاهی به صورت وارداتی تحت عنوان تندر۹۰ استیشن عرضه شد. نسل دوم داچیا لوگان نیز در کشورمان با نام رنو سیمبل به صورت وارداتی عرضه می‌گردد.

 

در تست ۱۲۰کیلومتری این خودرو و روشن شدن معایب و مزایای تندر ۹۰ این نتیجه گرفته شد که این خودرو می‌توانست جایگزین مناسبی برای پیکان و پراید باشد.

این خودرو امکاناتی مانند: رینگ آلومینیومی، گرمکن برقی آینه جانبی، قفل مرکزی بر روی سوییچ، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، ایربگ راننده و سرنشین، مه‌شکن جلو و عقب، المنت شیشه عقب، سیستم تهویه مطبوع (کولر)، فرمان هیدرولیک، قفل شیشه‌های سرنشین عقب، پشتیبانی از MP3 و MP4(در نسخه‌های جدید)، تنظیم ارتفاع کمربند، تنظیم گودی کمر (در نسخه‌های قدیمی)، تنظیم برقی آینه جانبی، چراغ سوم خطر، تنظیم ارتفاع صندلی راننده و قفل شیشه‌های عقب را دارد.

تاریخچه

پس از به دست آوردن مالکیت ۹۹ درصدی برند داچیا (با تلفظ انگلیسی دِیسیا) توسط رنو در سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفته شد تا برنامه جهانی رنو برای طراحی و توسعه خودرویی ارزان و در عین حال مدرن و استاندارد برای بازارهای در حال توسعه آغاز شود. داچیا برندی بود که با همکاری دولت رومانی و رنو در دهه ۶۰ میلادی خلق شد تا به تولید محصولات رنو با امتیاز و برند خود در رومانی بپردازد اما عقب ماندگی آن به مرور زمان و مانور زیاد آن بر روی محصولات قدیمی رنو (نظیر رنو ۱۲) موجب شد تا مسئولین رنو به فکر بیفتند تا با تصاحب مالکیت آن، محصولات مدرنی را در آن مجموعه به تولید برسانند. پس از عرضه لوگان در سال ۲۰۰۴ پیش فروش باآن مسئولان رنو را شوکه کرد و موفقیت آن در حدی بود که رنو تصمیم گرفت این خودرو را در بازارهای توسعه یافته اروپای غربی نظیر آلمان و فرانسه نیز عرضه کند. لوگان برنده جایزه طراحی کاربردی انجمن مهندسین اروپا شد.

داچیا لوگان استیشن MCV1

نام گذاری

 

ال۹۰ توسط شرکت خودروسازی داچیا رومانی که یکی از شرکت‌های تابعه رنو فرانسه می‌باشد طراحی گردیده‌است. هدف شرکت رنو از تولید این اتومبیل، بازاریابی و فروش در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور همچون برزیل، هندوستان، روسیه و… که در آن مردم دارای قدرت خرید کمتر از کشورهای توسعه یافته دارند.

لوگان به عنوان جانشین داچیا ۱۳۰۰ (که مدل رومانیایی اتومبیل رنو ۱۲ فرانسه بود) طراحی گردید. با توجه به اهداف شرکت داچیا برای بازاریابی و فروش در کشورهای اتحادیه اروپا، بایستی طراحان اتومبیلی جادار، راحت، اسپرت و مهمتر از آن کم هزینه طراحی میر کردند. داچیا در طراحی لوگان سعی کرده به غیر از در نظر گرفتن انتخاب‌های اقتصادی، اتومبیلی با کیفیت بالا و قابل اطمینان طراحی کند. از ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

    تحمل در هر نوع شرایط آب و هوایی، اقلیم، انواع جاده‌ها، خیابان‌های سنگفرش و راه‌های صحرایی.

    طراحی کلی بدنه در کشورهای کمتر توسعه یافته که کمبود پارکینگ دارند.

    راحتی در تعمیر.

    مطابق استانداردهای اروپایی یورو III و یورو IV.

    رعایت استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای و گازهای آلوده‌کننده.

    بازیافت ۹۵٪ درصدی اتومبیل.

سال ۲۰۰۴ این اتومبیل برای اولین بار در رومانی تحت برند Dacia عرضه گردید، اما در برخی کشورها تحت برند رنو و در برخی نیز تحت برند نیسان عرضه می‌گردد. این اتومبیل در نتیجه بر پایه پلاتفرم پروژه ایکس نود تحت هدایت Louis Schweitzer طراحی و به مرحله تولید رسیده‌است. قیمت فروش نسخه پایه این اتومبیل در ابتدا ۵۰۰۰ یورو بوده ولی قیمت فعلی آن در رومانی ۶۲۸۰ یورو (در ۹ ژوئیه ۲۰۰۶) و در فرانسه ۷۶۰۰ یورو است. قیمت تمام شده این اتومبیل ۳۸۰۰ یورو اعلام شده‌است.[۵] که برای مدل‌های مجهزتر تا ۱۰ هزار یورو می‌رسد.

مشخصات فنی

خانواده لوگان با تیپ‌های متنوعی از پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها در سطح جهان عرضه شده‌است. مدل عرضه شده در کشور ما از پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با کد K4M A690 سود می‌برد که با سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش ترتیبی قادر است حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار (برخی منابع ۱۱۰ اسب بخار) و حداکثر گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر را تولید کند. این خودرو از از جعبه دنده دستی ۵ سرعته و با اندازه‌گیری شتاب (توسط رنو و سازنده) ۰–۱۰۰ به حداقل ۱۰٫۸ و حداکثر ۱۷٫۹ می‌رسد. در کنار این پیشرانه نیز گیربکس‌های ۵ سرعته دستی با کد JH3 و ۴ سرعته اتوماتیک با کد AL4 DP2 قابل انتخاب است. همین مجموعه فنی بدون هیچ تغییری بر روی رنو ساندرو ایران نیز نصب می‌گردد. همچنین در ساندرو استپ وی از گیربکس JHQ مجهز به کلاچ هیدرولیک استفاده شده‌است. در تمامی مدل‌ها نیز ترمزها در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند که توسط ABS چهار کاناله

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 16:02

 

در مقاله قبلی درباره باتری پژو 206 صحبت کردیم در این مقاله به باتری مزدا 3 می پردازیم.

مزدا ۳ خودرو سواری کامپکت ژاپنی با موتور جلو و محور جلو است که از سال ۲۰۰۳ در شرکت مزدا موتور تولید می‌شود. خودروسازی گروه بهمن نیز اقدام به مونتاژ نسل اول این خودرو در سال‌های ۱۳۸۶–۱۳۸۹(۲۰۰۷–۲۰۱۰)و نسل دوم این خودرو از ۱۳۸۹ (۲۰۱۰)تحت نام مزدا ۳ نیو در ایران نمود که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز، تولید این خودرو، به مرور کاهش یافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسماً متوقف شد. در مجموع در سال ۱۳۹۳ تنها تعداد ۱۱ دستگاه مزدا۳ از خط تولید این خودرو در خودروسازی گروه بهمن خارج شد. با تغییر شرایط تجاری و بین‌المللی در سال ۱۳۹۴، قطعات این خودرو محبوب که عنوان پرفروش‌ترین مدل تاریخ خودروسازی شرکت مزدا را کسب کرده، مجدداً به تهران ارسال شد و گروه خودروسازی بهمن، برنامه مونتاژ ۲۰۰۰ دستگاه از خودرو مزدا۳ را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر آن را در رنج قیمتی 340 میلیون تومان به بازار عرضه می‌کند.

در سال ۱۹۹۸ مزدا خودرویی به نام مزدا ۳۲۳ یا فامیلا وارد بازار کرد و در سال ۲۰۰۳ تولید این خودرو به پایان رسید و ادامه ی این خودرو با نام مزدا ۳ در سال ۲۰۰۳ تولید شد.اولین نسل مزدا۳ را به عنوان مدل ۲۰۰۴ روانه بازار خودروهای کوچک نمود و آن را جانشینی برای مزدا ۳۲۳ قرار داد. این خودرو در پلت فرم سی ۱ فورد قرار دارد که از دیگر خودروهای هم پلت فرم می‌توان به فورد فوکوس اشاره کرد. مزدا ۳ در ژاپن و چین با نام اکسلا عرضه می‌گردد.

در سال ۲۰۰۶ نسخه فیس لیفتی از نسل اول مزدا۳ در بازارهای جهانی عرضه شد که نسخه مونتاژی نسل اول این خودرو در ایران، از مدل فیس لیفت شده بودند که تنها در نسخه سدان و در ۳ تیپ تجهیزاتی عرضه شدند که بخش فنی هر ۳ تیپ از پیشرانه یکسان ۲٫۰ لیتری بنزینی به همراه گیربکس یکسان اتوماتیک ۴ دنده با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند که این مدل در ایران با تیراژ ۳۲٬۰۰۰ دستگاه کار خودش رو پایان داد.

با عرضه نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۰ در بازار جهانی، جایگزینی نسل دوم هم در دستور کار گروه خودروسازی بهمن قرار گرفت و از بهار ۱۳۸۹ مزدا۳ نسل دوم در دو نسخه سدان و هاچبک عرضه شد که نسخه سدان دارای ۳ تیپ تجهیزاتی و نسخه هاچبک نیز دارای ۲ تیپ تجهیزاتی بودند که همگی دارای پیشرانه ۲٫۰ لیتری و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند. در سال ۲۰۱۲ نسخه فیس لیفت مزدا۳ نسل دوم در بازارهای جهانی عرضه شد که در ایران از پاییز ۱۳۹۱ نمونه فیس لیفت این خودرو در ایران عرضه شد

در سال ۱۳۹۲ نیز مزدا۳ با موتور ۱٫۶ لیتری به همراه گیربکس ۵ دنده دستی و تنها در نسخه سدان از طرف گروه خودروسازی بهمن با تیراژ محدودی عرضه شد.

تیراژ مونتاژ نسل دوم مزدا۳ در ایران به بیش از ۳۴۰۰۰ دستگاه رسید.

گفتنی است که در آستانه عرضه سومین نسل این خودرو که مصادف بود با دهمین سال تولید این خودرو که از مدل ۲۰۰۴ تا مدل ۲۰۱۴ عرضه شده بود، تعداد تیراژ این خودرو از مرز ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ دستگاه در سراسر دنیا عبور کرد.

در مقایسه برای انتخاب بین خرید خودرو مزدا ۳ و خودرو تیوولی از شرکت سانگ یانگ، خودرو مزدا چیزی از تیوولی عقب نماند و در حقیقت می‌توان پیشنهاد کرد به دلیل وجود لوازم یدکی بیشتر و مشخصا کیفیت ساخت بسیار بالا، در این مقایسه محصول مزدا را انتخاب کرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 18:24

 

در مقاله قبلی درباره باتری ال 90 صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری سوزوکی ویتارا میپردازیم.

باتری مناسب برای خودروی سوزوکی ویتارا باتری 60 و 70 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki Grand Vitara) خودرویی است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون در ژاپن تولید و در کانادا، اسپانیا، اکوادور و آرژانتین و از سال۱۳۸۶ در ایران و با نام گراند ویتارا مونتاژ شده‌است. گرند ویتارا در کلاس SUVهای کوچک قرار دارد. این خودرو ۲دیفرانسیل بوده و با گیربکس‌های ۵ دندهی دستی و ۴ دندهیاتوماتیک عرضه می‌شود.

از محاسن این خودرو می‌توان ایمنی بالا و امکانات و آپشن‌های مناسبش را نام برد.

ویتارای عرضه‌شده توسط ایران خودرو در ایران، از پیشرانهی ۴ سیلندر با ۲۳۹۳سی سی حجم موتور بهره می‌بَرَد. نسل سوم این خودرو از طراحی بسیار عالی ای (در زمان عرضه) بهره می‌برد و در طول عمرش تنها یک فیس لیفت کلی را تجربه کرد (که در حال حاضر توسط شرکت ایران خودرو عرضه می‌شود)

مشخصات فنی

    ۴سیلندر ۱۶سوپاپ

    حجم موتور: ۲۳۹۳ سی‌سی

    قدرت: ۱۶۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

    حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

    شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۲٫۵ ثانیه

    وزن خالص: ۱۵۶۷ کیلوگرم

    حجم مخزن سوخت: ۶۶ لیتر

نمای عقب سوزوکی گرند ویتارا

نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهار

اطلاعات اجمالی

تولیدکننده       ژاپن سوزوکی

تاریخ تولید       ۲۰۱۵-اکنون

مکان مونتاژ      چین چونگ‌کینگ

مجارستان استرگم

بدنه و شاسی

کلاس   کامپکت کوچک کراس اوور کوچک

نوع بدنه ۵-در اس‌یووی

خودروهای مرتبط         سوزوکی اس‌ایکس۴

میتسوبیشی آروی‌آر

طرح    خودروهای موتور جلو-محور جلو خودروهای موتور جلو-چهار چرخ متحرک AWD

مشخصات فنی

موتور    ۱٫۶ لیتر

۱٫۴ لیتر توربو ۱۴۰اسب بخار@۵۵۰۰ ۲۲۰نیوتن‌متر@۱۵۰۰–۴۰۰۰[۱]

نیروی خروجی   ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه[۲]

گشتاور  ۱۵۶ نیوتن متر ۴۴۰۰ دور در دقیقه

جعبه‌دنده        ۵و۶-سرعته دستی

۶-سرعته اتوماتیک

ابعاد

فاصله بین دو محور       ۲٬۵۰۰ میلیمتر (۹۸ اینچ)

طول    ۴٬۱۷۵ میلیمتر (۱۶۴٫۴ اینچ)

عرض   ۱٬۷۷۵ میلیمتر (۶۹٫۹ اینچ)

ارتفاع   ۱٬۶۱۰ میلیمتر (۶۳ اینچ)

 

نسل چهارم سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara) در سال ۲۰۱۴ موتور شو پاریس ارائه شد و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ به فروش رفت. در نسل چهارم نسبت به نسل سوم ۵در ۳۲۵ میلی‌متر کوتاهتر، ۳۵ میلی‌متر عرض کمتر، ۸۵ میلی‌متر پایینتر و فاصله بین دو محور ۱۴۰ میلی‌متر کوتاهتر شده‌است. به همین دلیل یک کلاس کوچکتر شده و از کامپکت اس‌یووی به مینی اس‌یووی یا مینی کراس اوور تبدیل شده‌است، که در رده خودروهایی مانند رنو کپچر، هوندا اچ‌آر-وی، نیسان جوک و Mazda CX-3 قرار می‌گیرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 18:17

 

در مقاله قبلی درباره باتری سوزوکی ویتارا صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری سمند میپردازیم.

باتری مناسب برای خودروی سوزوکی ویتارا باتری 66 و 74 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

سمند یک خودروی سواری است که از سال ۱۳۸۰ توسط ایران خودرو تولید می‌شودو علاوه بر فروش در ایران، به کشورهای دیگر نیز صادر شده‌است. سمند براساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته‌شده‌است. این خودرو در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود که با توجه به هزینه طراحی و قیمت نهایی آن، این امر محقق نشد. سمند در ادبیات فارسی به اسبی گفته می‌شود که رنگی متمایل به زرد دارد.

تاریخچه

تبلیغات اولین پروتوتایپ، سمند به اسم پیکان جدید، ۱۳۷۵

پس از رشد صنعت خودروسازی در کشور کره که تقریباً همزمان با ایران شروع به فعالیت نموده بود، تقاضای طراحی و تولید خودرو در افکار مردم ایران زیاد شد؛ نخستین بار در اوایل دهه هفتاد شمسی، طرح خودروی ملی در سازمان‌های رسمی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی، وزارت صنایع سنگین وقت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح گردید.

 

در سال ۷۲ مرکز تحقیقات و خدمات خودکفایی ایران در مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مأمور شد تا در چهارچوب یک برنامه تحقیقاتی، بر پایه مهندسی معکوس برای اولین بار در ساختار صنعت خودروسازی ایران، فرایند طراحی و ساخت خودرو به شیوه مقرون به صرفه را طراحی و تعریف کند.

اصطلاح خودروی ملی اولین بار به یک خودروی مفهومی که در چهارچوب همین برنامه در این مرکز تحقیقاتی طراحی شده بود اطلاق گردید. پروژه خودروی ملی پروژه‌ای موفق و نسبتاً کم هزینه بود که از طرف شهردار وقت تهران غلامحسین کرباسچی و وزارت صنایع سنگین وقت حمایت می‌شد. نمونه‌های اولیه این خودرو که به صورت آزمایشی بر پایه پلتفورم خودروی شورلت رویال باقی مانده از قبل از انقلاب طراحی و ساخته شده بود، بارها در نمایشگاه‌های خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سال‌های ۷۲ تا ۷۵ به نمایش گذاشته شد. در این پروژه برای اولین بار در ایران روش‌ها و فرایند کامل ساخت یک خودرو مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گرفت اثبات شد که در ایران توان طراحی و ساخت خودرو وجود دارد.

در انتها با انتقال مستندات به گروه صنعتی ایران خودرو با الهام از این طرح و احتمالاً با استفاده از اولین یافته‌های تحقیقاتی مهندسین این مرکز، پروژه طراحی خودرو بومی در سال ۱۳۷۴ در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز گردید.

با توجه به پیچیدگی طراحی پلت فرم و با اتکا به تجربه سازمان گسترش در پروژه خودروی ملی، شرکت ایران خودرو اقدام به خرید پلت فرم پژو ۴۰۵ از شرکت پژو فرانسه نمود. همزمان با انجام این پروژه در ایران، شرکت فرست اتومیتو انگلستان اقدام به طراحی نمونه اولیه خودرویی بر روی شاسی و قوای محرکه خودرو پژو ۴۰۵ برای تولید در یک شرکت تایوانی نموده بود که با توجه به ورشکستگی شرکت تایوانی و همچنین پیچیدگی طراحی بدنه، ایران این طرح را از شرکت فرست اتومیتو خریداری کردند اما چون شرکت فرست اتومیتو طراحی را خوب انجام نداده بود و ایران خودرو فهمیده بود این شرکت توانایی اصلاح آن را ندارد آن را به ایران برد و در آن جا مرکز تحقیقات ایران خودرو با جمع‌آوری فارغ التحصیلان دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف و چند دانشگاه صنعتی دیگر، طراحی خودرو ملی را در کنار مشاوران خارجی شروع کرد. در این فرایند، اتاق نسبتاً کوچک و ارگونومی که متناسب با افراد کوتاه قد شرق آسیا ساخته شده بود بازطراحی شد.

سمند معمولی یا X7، اولین نسخه از سمند است که تولید آن از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و تا ۱۳۸۸ ادامه یافت. سمند X7 از لحاظ امکانات بالاتر از EL است و بین EL و LX قرار می‌گیرد. این نسخه از سمند تنها با موتور XU7 عرضه‌شد و برخلاف سمند LX نسخهٔ موتور ملی آن تولید نشد.

سمند ال‌ایکس، نسخه ارتقاءیافته سمند معمولی است. پروژه طراحی سمند LX از اسفند ۱۳۸۱ شروع شد و این مدل در اردیبهشت ۱۳۸۳ وارد بازار شد. ایران خودرو مدعی است سمند ال‌ایکس دارای قدرت فرمان‌پذیری خوبی است و از نکات مهم در طراحی سمند ال ایکس را ایمنی آن می‌داند. شایان ذکر است که در حال حاضر سمند lx با موتور EF7 نیز تولید می‌شود. از تجهیزات اضافی به کار گرفته شده در مدل ال‌ایکس نسبت به مدل معمولی سمند می‌توان به ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده، رینگ آلومینیومی، امکان تنظیم برقی صندلی‌های سرنشینان جلو، سنسور هشدار دنده عقب و صندوق پران الکتریکی عقب نام برد و دارای دندهٔ دستی با گیربکس ۵دنده می‌باشد.

سمند EL

سمند EL یا «سمند کار» مدلی از سمند با آپشن‌های کمتر است که تا قبل از دهه ۹۰ خورشیدی و بیشتر به شکل تاکسی تولید می‌شد. تولید سمند EL به صورت تاکسی از سال ۱۳۸۴ شروع شد. از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱، تعدادی سمند EL شخصی تولید گردید. در نهایت مدل SE به‌طور کامل جایگزین این مدل شد. مشخصه سمند EL، چراغ خطرهای بزرگ آن است.

 

از آن‌جایی که کاربری اولیه سمند EL، ناوگان تاکسی‌رانی بود، تعدادی از امکانات آن نسبت به سمند X7 حذف شده‌است. سمند EL به جای رینگ، دارای قالپاق معمولی بود و همچنین سیستم هشداردهنده هوشمند این مدل حذف شده‌بود. در این مدل شیشه عقب به صورت دستی عمل می‌کند. رنگ سپر، کنسول وسط و دریچه هوا برای صندلی عقب نیز دراین مدل حذف شد و سپر جلو نیز چراغ مه‌شکن ندارد. همچنین این مدل فاقد آنتن برقی بوده و از آنتن معمولی پژو در آن استفاده شده‌است.

سمند SE با امکانات کمتر نسبت به LX، جایگزین سمند معمولی و EL شد. این مدل در سال ۱۳۸۷ رونمایی و تولید آن در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.[۲۳][۲۴][۲۵] تولید این مدل در سال ۱۳۹۷ پایان یافت.[۲۶][۲۷] تفاوت این مدل با سمند معمولی و سمند کار از نظر فنی، تفاوت اکسل و کاهش وزن آن می‌باشد. از نظر طراحی نیز تفاوت SE با مدل معمولی و EL در طراحی چراغ‌های عقب، جلوپنجره و چیدمان دکمه‌های داشبورد است.[۲۵]

سمند سورن

نوشتار اصلی: سمند سورن

اولین فیس‌لیفت عمده سمند، سورن بود که در سال ۱۳۸۵رونمایی شد و از سال ۱۳۸۶ تولید می‌شود. سمند سورن از نظر فنی تفاوت چندانی با سمند LX ندارد و بیشتر طراحی چراغ‌های آن تغییر کرده‌است. همچنین تفاوت‌هایی در طراحی کابین دیده می‌شود. همچنین نسخه توربوشارژر سورن نیز از سال ۱۳۹۵ تولید و عرضه می‌گردد. سورن توربو دارای توان ۱۵۰ اسب بخار است.

دنا

نوشتار اصلی: دنا (خودرو)

 

دومین فیس‌لیفت عمده سمند، دنا است. پروژه طراحی این خودرو در سال ۱۳۸۸ آغاز شد. در نهایت دنا در سال ۱۳۹۳ به بازار عرضه‌شد. این خودرو از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی و همچنین امکانات خود با سمند LX تفاوت عمده دارد؛ با این‌حال دنا از موتور ملی بهره‌می‌برد و از نظر فنی با سمند LX تفاوت قابل توجهی ندارد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 18:10

 

در مقاله قبلی درباره باتری سمند صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری سانتافه می پردازیم

باطری ماشین مناسب برای خودروی سانتافه باتری 70 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

هیوندای سانتافه (به انگلیسی: Hyundai Santa Fe) یکی از محصولات اس‌یووی خودروساز کره‌ای، هیوندای موتور است.

در اوایل سال ۲۰۰۱ ایده‌های جدی شرکت کره‌ای هیوندای برای رقابتی آشکار با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek به ثمر نشست و مدل جدید با اسم سانتافه که نام شهری در نیومکزیکو است تولید شد و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به محبوب‌ترین خودرو خانواده شد.

سانتافه نسل اول روی پلت‌فرم SM از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در خط تولید هیوندای جای گرفت. این خودرو که در اولسان کره جنوبی تولید شد در ابتدا با مدلهای ۳٫۳، ۲٫۷ و ۲ لیتری تولید می‌شد که البته مدل آخر هرگز راهی آمریکا نشد.

نسل اول سانتافه از سیستم انتقال قدرت نیمه اتومات به همراه سامانه‌های AWD, FWD استفاده می‌کرد. درست یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۲ سانتافه بدون تغییر مخصوص دوباره تولید شد و جالب اینکه هنوز هم جزو خودروهای پر درخواست بود. اما در اواسط همین سال حجم باک کلیه مدل‌ها از ۶۵ به ۷۵ لیتر تغییر کرد و البته قدری هم طراحی داخلی و چیدمان کنسول تغییر یافت. در سال ۲۰۰۳ به دنبال برخی اعتراض‌ها از سوی مشتریان به علت نبود چراغ در جعبه داشبورد و عدم قدرت کافی، مدل تقویت شده ۳٫۵ لیتری به صورت شش سیلندر V شکل تولید شد. آخرین تغییر ظاهر یا Facelift نسل اول هم در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت و علاوه بر تغییر ظاهری، حداکثر سرعت نیز به ۲۳۲ کیلومتر در ساعت افزایش یافت.

اما نسل دوم یا همان مدلی که ما در ایران هم می‌بینیم از ابتدای سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ روی پلت‌فرم CM در کارخانه هیوندای آلابامای آمریکا ساخته شد.

هم‌اکنون در این کارخانه مدل سوناتای شش سیلندر هم تولید می‌شود.

اولین بار از این خودرو طی یک تشریفات خاص در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۰۶ رونمایی شده بود.

در مورد سانتافه جدید باید گفت ایرادهای وارده به نسل اول مانند ورود صدای محیط به داخل و عدم دید مناسب عقب کاملاً حذف شد.

در کل سانتافه در سه تیپ LX, SE و GLS تولید شد که مدل آخر نام آشنای ایرانی‌ها است.

سانتافه GLS با حجم ۲۶۵۶ سی‌سی می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت را در۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. گشتاور آن ۱۸۳ پوند بر فوت است که در ۴۰۰۰ دور در دقیقه به حداکثر خود می‌رسد.

با توجه به این حجم طی کردن شتاب صفر تا ۱۰۰ ظرف مدت ۱۱٫۷ ثانیه خیلی هم بد نیست.

سانتافه GLS در حالت خشک ۱۹۲۱ کیلوگرم و با احتساب تمام مایعات ۲۴۹۵ کیلوگرم وزن دارد. طول، عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب ۱۷۹۳، ۱۸۹۰ و ۴۶۷۵ میلی‌متر است. طول محور آن ۲۷۰۰ میلی‌متر است که به همراه سیستم هوشمند AWD نیرو را بهتر کنترل می‌کند.

سانتافه GLS با باک ۷۳ لیتری‌اش به صورت تئوری می‌تواند ۷۰۴ کیلومتر را بدون وقفه حرکت کند.

این مدل از هیوندای در ازای مصرف هر ۵٫۴ لیتر از بنزین بدون سرب ۴۳٫۲ کیلومتر حرکت می‌کند.

 

از نظر آلایندگی هم این مدل وضعیت نسبتاً خوبی دارد به طوریکه در هر کیلومتر ۲۵۲ گرم CO۲ تولید می‌کند.

هیوندای کره سانتافه را تا ۵ سال بدون محدودیت مسافتی گارانتی کرده‌است و در ضمن ۱۶ هزار کیلومتر هم خدمات فنی ارائه می‌دهد. حداکثر سرعت این خودروی ۲۱۱۵۰ دلاری، ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.

این نسل از هیوندای سانتافه در بدو ورود به بازار ایران توانست فروش بسیار بالایی را تجربه کند بطوریکه در چند سال، هیوندای سانتافه رکورد واردات را در دست داشد. هیوندای سانتافه اگرچه از نظر موتور ضعیف است، اما امکانات و چهره بروز سانتافه آن را در لیست پرفروش‌ها نگه داشته‌است. هیوندای سانتافه بی شک جز موفق‌ترین خودروهای وارداتی از نظر فروش است. هیوندای سانتافه در سگمنت خودروهای کراس اوور قرار می‌گیرد. نسل سوم سانتافه نیز مانند دیگر محصولات هیوندای از سبک طراحی معروف به مجسمه سیال سود می‌برد، در نمای جلو اولین مسئله‌ای که جلب توجه می‌کند جلو پنجره ۶ ضلعی معروف هیوندای می‌باشد که پیش از این در سایر محصولات این کمپانی نیز دیده بودیم و به نوعی امضای طراحان هیوندای به‌شمار می‌رود. در کنار آن چراغ‌های زیبا و کشیده جلو که تا روی گلگیر امتداد یافته‌اند، قرار دارند که در خود مجموعه‌ای از لامپ‌های هالوژن، HID وLEDهای مخصوص روز را جای داده‌اند ضمن اینکه چراغ‌های مه‌شکن نیز هماهنگ با چراغ‌های جلو شکل گرفته‌اند. سپر از طرحی زیبا و کاملاً هماهنگ با پیکرهٔ خودرو برخوردار می‌باشد که این مجموعه در کنار هم چهره‌ای زیبا و مدرن را به خودرو بخشیده‌اند، در نمای جانبی خط برجسته‌ای که از چراغ‌های عقب شروع شده و تا روی گلگیر جلو امتداد یافته‌است به همراه شیب ملایم سقف در انتهای اتومبیل طرحی زیبا و فرمی دینامیک به خودرو داده‌اند. البته رینگ‌های ۱۸ اینچی سانتافه نیز به زیبایی این قسمت افزوده‌است. طراحی عقب نیز با چراغ‌های کشیده و زیبایی که همانند قسمت جلو است و در صندوقی که خطوط به کار رفته بر روی ان طراحی این قسمت را از سادگی خارج کرده و طرحی زیبا به آن بخشیده ضمن اینکه از طرح زیبای سپر و اگزوز دوقلو خودرو نیز به سادگی نمی‌توان گذشت. در مجموع سانتافه از طراحی زیبا و هماهنگی برخوردار است که ایراد گرفتن از آن بسیار سخت است. با بازکردن در خودرو اولین موردی که جلب توجه می‌کند نوشته سانتافه بر روی رکاب‌ها و درب‌ها می‌باشند که حس خوبی به بیننده القا می‌کنند. طراحی کابین زیبا و مدرن می‌باشد که مانند دیگر محصولات هیوندای از خطوط شکسته و اشکال هندسی تشکیل شده‌است. طراحی برخی قسمت‌ها از جمله کیلومتر شمار و دریچه‌های هوا ما را به یاد دیگر محصولات این کمپانی کره‌ای می‌اندازد. غربیلک فرمان نیز زیبا و هماهنگ با کابین شکل گرفته و دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، سیستم صوتی و نمایشگر چند منظوره بر روی آن قرار دارد. دست دنده و روکش صندلی‌ها از جنس چرم می‌باشند که کیفیت مناسبی دارند، اما در مقابل قسمت‌هایی که در آن‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند. اصول ارگونومی در داخل کابین رعایت شده و به همین منظور کار با ادوات داخل خودرو راحت بوده، در کنسول میانی به ترتیب از بالا به پایین صفحه نمایشگر، کلید فلاشر، سیستم تهویه مطبوع قرار دارد ضمن اینکه در پشت دسته دنده نیز دو جا لیوانی وجود دارد. فضای کابین هم برای سرنشینان جلو و هم عقب عالی بوده و هیچ کمبودی از نظر فضای پا و بالای سر برای سرنشینان وجود ندارد ضمن اینکه صندلی‌های راحت و ارگونومیک سانتافه نیز به راحتی سرنشینان می‌افزاید. سانتافه توانایی حمل هفت سرنشینان را دارد که صندلی‌های انتهایی به خوبی در صندوق خودرو جا سازی شده‌اند ضمن اینکه برای سرنشینان آن دریچه سیستم تهویه با تنظیم شدت هوا نیز وجود دارد. از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی سانتافه با تیپ‌های زیاد و البته گیج‌کننده به داخل کشور راه یافته‌است، مدل پایه این خودرو دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی نظیر سیستم ترمز دیسکی با دیسک‌های خنک شونده در جلو به همراه سیستم‌های ABS, EBD,EBA، کمربندهای پیش‌کشنده و محدودکننده به همراه بوق اخطار نبستن کمربند، دو ایربگ، کروز کنترل، سیستم صوتی با صفحه نمایشگر با ورودی‌های USB, AUX, Ipod با ۶ بلندگو به همراه دکمه‌های روی فرمان، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، در صندوق برقی، سیستم پارک الکترونیک EPB , سیستم eco برای کاهش مصرف ، وجود جک‌های هیدرولیکی برای کاپوت و در صندوق، کامپیوتر سفری، نمایشگر چند منظوره، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل با سامانه ضد سرقت (ایموبلایزر)، روکش چرم صندلی‌ها، شیشه‌ها و آینه‌های برقی همراه با گرمکن، سیستم تهویه همراه با دریچه‌های هوا برای سرنشینان عقب با قابلیت فعال و غیرفعال می‌باشد که در مدل‌های فول امکاناتی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های برقی همراه با حافظه، تعداد بیشتر ایربگ‌ها و سیستم‌هایESC , DBC و … نیز وجود دارد.

نسل قبلی سانتافه جایزهٔ بهترین مدل SUV سه ردیف را در ایالات متحده از آن خود کرد. این ماشین بیشتر رو به سمت تغییراتی در مسائل عمده قابلیت عملکرد و طراحی و رانندگی برای ارتقاء بیشتر برده‌است به‌گونه‌ای که می‌شود آن را به راحتی احساس کرد. در ظاهر این خودرو شاهد تغییرات زیادی نیستم و فقط اولین چیزی که توجه را به خودش جلب می‌کند تغییر چراغ‌های عقب خودروست که این چراغ‌ها شباهت زیادی به چراغ‌های خودروهای شاسی بلند چینی دارند.

مدل قبلی ظرفیت و فضای بیشتری را نسبت به مدل جدید داشت و به راحتی می‌تواند ۷ انسان بزرگسال را در خود جای دهد. داخل کابین سانتافه به لطف فضای دلپذیر و زیبا، داشتن طراحی جذاب و استفاده از مواد مرغوب بسیار دل‌نشین شده‌است و کنترل و استفادهٔ ساده و راحت قطعات، آن را منحصربه‌فرد کرده‌است.

یکی دیگر از جنبه‌های مطلوب نسل چهارم هیوندای سانتافه موتور V6 استاندارد آن است. این موتور درعین‌حال آرام و بی سروصدا و بسیار قوی و قدرتمند است و قدرتی بیش از شتاب بالا و بکسل کردن را برای شما فراهم می‌کند. رانندگی با هیوندای سانتافه ۲۰۱۶بسیار دل‌چسب است و حس خونسردی را به شما ارائه می‌دهد. از رقیبان اصلی نسل چهارم هیوندای سانتافه می‌توان شورلت تراورس که دارای صندوق عقب با ظرفیت بسیار بزرگی است و Wagon Like فورد فلکس قدرتمند و کیا سورنتو نام برد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 18:04

 

در مقاله قبلی درباره باتری مزدا 3 صحبت کردیم در این مقاله به باتری رانا می پردازیم.

باتری مناسب برای خودروی رانا باتری 50-55 و 60 آمپر می باشد که می توانید از کلیه مدل های برند سپاهان باتری اعم از اوربیتال سوزوکی و ای اف بی یا برند واریان صبا باتری استفاده نمایید.

رانا خودرویی محصول ایران خودرو است که بر روی پلت فرم ایکس ۱۲ یا همان پژو ۲۰۶ اس‌دی ساخته شده‌ است. رانا به معنای رونده‌ است. رانا محصول پروژه‌ای با کد X۱۲ است.

این خودرو پس از سمند و تیبا، سومین خودرو ملی به‌شمار می‌رود. بر اساس وعده‌های شرکت سازنده می‌بایست ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو با قیمت پایه ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۳۸۹ تولید می‌شد که این وعده‌ها عملی نشدند.

ساختار بدنهٔ «رانا» همانند الگوی آن یعنی پژو ۲۰۶ از نوع سه محفظه‌ای بوده و از ورق‌های فولادی فرم داده شده ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت ۰٫۷ تا ۲٫۵ میلی‌متر است.[نیازمند منبع] از ورق‌های فولادی با استحکام بالا برای اجزایی استفاده می‌شود که مقدار تنش آن‌ها بسیار زیاد است، مانند تکیه گاه‌های سازه‌ای جلو یا رام موتور، این امر هم باعث استحکام بیشتر و هم کاهش وزن حدود ۵۰ درصد برای دستیابی به ورق‌های معمول می‌شود که برای مقاومت در برابر تنش‌های مشابه و شدید می‌بایست ضخامتی دو برابر آنچه گفته شده داشته باشند

تاریخچه

رانا ابتدا به عنوان جایگزینی برای پیکان، تحت عنوان پروژه «نیو پیکان» طراحی شد. بعد از عرضه پژو ۲۰۶ صندوقدار این خودرو برای مدتی مسکوت ماند و در نهایت در سال ۱۳۹۱ رانا جایگزین تیپ‌های ارزان‌تر پژو ۲۰۶ اس‌دی شد. در سال ۱۳۹۹ تولید خودرو رانا پلاس نسخه فیس لیفت شده رانا شروع شد.

مشخصات

این خودرو در کلاس B و C خودروهای صندوقدار قراردارد. پلت فرم استفاده شده در این خودرو همان پلتفورم پژو ۲۰۶ است. طرح اولیه جعبه دنده این خودرو توسط دانشجوی مهندسی ساخت و تولید یحیی ولیزاده عرضه شدکه هم‌اکنون درشرکت نیرو محرکه تولید می‌شود. همچنین سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع "Twist Beam" بوده و از کیسه هوای راننده و سرنشین جلو برخوردار است. رانا به فرمان هیدرولیک، کولر، ترمز ABS، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آیینه‌های برقی و قفل مرکزی مجهز است. بر روی این خودرو موتور ۱٫۶ لیتری بنزینی تی‌یو۵ (مشابه موتور ۲۰۶ تیپ ۵) نصب شده‌است. رانا مدل پلاس برای اولین بار به آقای مهدی عباسی در زنجان تحویل داده شد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 17:51

 باطری ماشین تیگو 5

اکنون راجب باتری تیگو 5 صحبت خواهیم کرد.

باتری فابریک باتری تیگو 5 70 آمپر است که شما میتوانید از برندهای اوربیتال و سوزوکی و ای اف بی سپاهان یا واریان صبا یا کارپیل آکو باتری استفاده نمایید.

این خودرو در نوامبر ۲۰۱۳ و در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۳ معرفی شد. این خودرو بعداً در تاریخ ۲۸ نوامبر در بازار چین با قیمت ۱۰۰٬۰۰۰ تا ۱۵۰٬۰۰۰ یوان عرضه شد. این خودرو از لحاظ اندازه بالاتر از مدل تیگو ۳ قرار می‌گیرد.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است که با گیربکس ۷ سرعته سی‌وی‌تی جفت می‌شود. از این شاسی‌بلند لوکس نمی‌توان انتظار شتاب اولیه آنچنانی داشت، اما در دور بالا و شتاب ثانویه راننده را ناامید نمی‌کند. گیربکس سی‌وی‌تی در حالت تعویض دستی هماهنگی بهتری با پیشرانه دارد و در این حالت اگر دنده را سبک نکنید، دور موتور روی محدوده رد لاین نگه داشته می‌شود تا از حداکثر قدرت ۱۳۹ اسب بخاری پیشرانه استفاده کنید.

فیس‌لیفت

۱۳۹۵

در مرتبه اول و در سال ۹۵ فیس لیفتی در ظاهر کلی این خودرو رخ داد که از تغییرات مهم آن نسبت به فیس قبل می‌توان به تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و طراحی مجدد سپر و در صندوق عقب اشاره نمود. البته در کنار این تغییرات آپشن‌های جدیدی نیز از قبیل آینه‌های تاشو برقی و دوربین دینامیک دنده عقب (نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان) به این خودرو اضافه شده بودند.

۱۳۹۷

دوسال بعد از اولین فیس لیفت و در سال ۱۳۹۷، دومین فیس لیفت این خودرو انجام شد. البه تغییرات این فیس لیفت بیشتر در داخل کابین و امکانات نمود داشتند. در این فیس لیفت کابین خودرو تریم دورنگ گرفته بود و یک مانیتور ۱۰ اینچی به سبک خودروهای تسلا در وسط داشبورد آن نصب شده بود. از دیگر تجهیزات اضافه شده به این خودرو در مدل سال ۹۷ می‌توان به: نویگیشن، اضافه‌شدن سنسور جلو و سنسور باران و لوگو لایت (یا چراغ خوش‌آمدگویی با آرم چری) زیر درب‌های جلو اشاره کرد. این خودرو در فیس ۹۷ در دو تیپ IE و IL عرضه شد که درواقع تیپ IE همان تیپ اکسلنت و IL نیز همان تیپ لاکچری است که به دلیل اضافه شدن آپشن‌های بیشتر نامشان تغییر یافته‌است.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 17:47

 

در مقاله قبلی درباره باتری سانتافه صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری تویوتا یاریس می پردازیم.

باتری مناسب برای خودروی سانتافه باتری45 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و باتری های صبا باتری شامل واریان می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

ریشه‌های تأسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت می‌کرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد، که به عنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت می‌نمود.[۴] ساکیشی تویودا، که سال‌ها همچون پدرش، به فروش فرش اشتغال داشت، این کارخانه را راه‌انداخته بود و در سال ۱۸۹۴ یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته بود.

ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک آن را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا، تحت نام صنایع تویوتا پا به عرصه وجود نهاد. پسر کنجکاو و مستعد او، کیشیرو تویودا که در سال ۱۹۲۹ در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شده بود، در کارخانه پدر مشغول به کار گردید، اما همه توجه او صرف ساخت موتور خودرو شد.

در سال ۱۹۲۹ موافقتنامه‌ای با شرکت برادران پلات از انگلستان در ماشین آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه حق تولید و فروش دستگاه‌های اتوماتیک بافندگی به کشورهایی غیر از ژاپن نیز (مثل چین و آمریکا) در قبال۱۰۰٫۰۰۰ پوند داده می‌شد، که در پی آن، کیشیرو رهسپار ایالات متحده آمریکا شد. البته کیشیرو از این سفر اهداف دیگری نیز داشت. در زمان انجام مذاکرات با برادران پلات، مجذوب خودروها در غرب شد. در این سفر بود، که او تصمیم خود را برای ورود به صنعت خودروسازی گرفت.

در سال ۱۹۳۰ کیشیرو تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را آغاز کرد. کیشیرو در مورد برنامه آینده خود با رئیس شرکت، ریسابورو مشورت نمود، ریسابورو در ابتدا بسیار محتاط بود و فریادهای اعتراض از داخل و خارج شرکت بلند شد، اما کیشیرو بر تصمیم خود پافشاری می‌کرد و عقیده داشت که این تجارت برای شرکت سودمند خواهد بود و از همه مهم‌تر دولت نیز آشکارا برای سیاستگذاری پیشبرد صنایع خودرو در تلاش بود. طولی نکشید که ریسابورو موافقت کرد و کیشیرو دپارتمان خودرو را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، راه‌اندازی نمود. هدف او تولید خودرو‌های مناسب با شرایط ژاپن بود، در حالی‌که نکات مثبت خودروهای خارجی را نیز در نظر داشت.

در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد، یعنی ۱۹۳۷ شرکت تویوتاموتور به‌طور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفق‌ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. تلاش و همت کیشیرو تویودا باعث شد، که از دل کارخانه پدر، کارخانه‌ای جدید، تأسیس شود.

در ابتدا خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید عمل می‌کرد، که در سال ۱۹۴۱ به عنوان مدیرعامل، مشغول به کار شد. بلافاصله پس از راه‌افتادن شرکت جدید، اصول مدیریتی نوینی در روش مدیریت و اداره کارخانه، به کار گرفته شد.

در سال ۱۹۳۸ سیستم JIT عملیاتی شد. دو سال بعد، مؤسسه تحقیقاتی تویوتا افتتاح گردید. سال ۱۹۵۱ سیستم پیشنهاد ایده‌های خلاق در تویوتا فعال شد. ۱۹۷۳ مرکز طراحی و سال بعد نیز مرکز آموزش تویوتا، توسط کیشیرو راه‌اندازی گردید.

 

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود. در طی جنگ جهانی دوم تمام کارخانه در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن، کامیون تولید می‌کرد. تا چند سال بعد، از اتمام جنگ نیز، اجازه تولید خودرو به تویوتا داده نشد.

در سال ۱۹۵۲ با مرگ کیشیرو، مسئولیت شرکت بر عهده ایجی تویوتا پسر عموی او، قرار گرفت. ایجی به همراه پسر کیشیرو، شوئی شیرو تویوتا و طی سال‌های بعد، تویوتا را به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل کردند. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت. پس از ایجی، تایچی اونو مسئولیت شرکت را به عهده داشت و در استقرار سیستم تولید تویوتا، بسیار همت گماشت و اصول راهنمای تویوتا را، در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد.

امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است، که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها تولید می‌کند. شرکت تویوتا همچنین فعالیت‌های مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی – خانه‌های پیش‌ساخته و قایق‌های تفریحی انجام داده‌است.

تویوتا یاریس (به انگلیسی: Toyota Yaris) یک خودروی کامپکت کوچک است که از سال ۱۹۹۹ توسط تویوتا و به‌جای خودروهای تویوتا استارلت و تویوتا ترسل فروخته می‌شود. تویوتا از نام «یاریس» در نسخه‌های صادراتی مدل‌های مختلف بازار ژاپن استفاده کرده‌است، در حالی که در برخی بازارها وسایل نقلیه مشابهی را تحت نام تویوتا اکو از سال ۲۰۰۵ موجود است. در ژاپن نیز تا سال ۲۰۲۰، این خودرو با نام تویوتا ویتز ارائه می‌شد. از سال ۲۰۱۹ تویوتا برای مزدا مدل مزدا ۲ را براساس همان یاریس به بازار عرضه کرد. نام «یاریس» برگرفته از «کریس» به معنی جذابیت و زیبایی یا «کریتیز»، الههٔ یونانی گرفته شده‌است. برای مدل نسل چهارم، نام «یاریس» در سراسر جهان از جمله ژاپن (جایگزین نام «ویتز») مورد استفاده قرار گرفت. تا مارس ۲۰۲۰، ۸٫۷۱ میلیون یاریس در جهان فروخته شده‌است.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 17:42

 

در مقاله قبلی درباره باتری رانا صحبت کردیم حال در این مقاله میخواهم درباره باتری تویوتا راوفور صحبت کنم.

باتری مناسب برای خودروی تویوتا راوفور باتری 60 و 70 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

تاریخچه تویوتا

ابرشرکت تویوتا موتور (به ژاپنی: トヨタ自動車株式会社) یک ابرشرکت چندملیتی ژاپنی سازنده خودرو، ماشین‌آلات و پیشرانه مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است.

نخستین خط تولید خودرو شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدر وی (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت تویوتا ای‌ای نام داشت.

ابرشرکت تویوتا دارندهٔ برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز نیز می‌باشد که هم‌اکنون به‌عنوان بزرگترین خودروساز جهان شناخته می‌شود. سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود.

ریشه‌های تأسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت می‌کرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد، که به عنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت می‌نمود.[۴] ساکیشی تویودا، که سال‌ها همچون پدرش، به فروش فرش اشتغال داشت، این کارخانه را راه‌انداخته بود و در سال ۱۸۹۴ یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته بود.

ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک آن را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا، تحت نام صنایع تویوتا پا به عرصه وجود نهاد. پسر کنجکاو و مستعد او، کیشیرو تویودا که در سال ۱۹۲۹ در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شده بود، در کارخانه پدر مشغول به کار گردید، اما همه توجه او صرف ساخت موتور خودرو شد.

در سال ۱۹۲۹ موافقتنامه‌ای با شرکت برادران پلات از انگلستان در ماشین آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه حق تولید و فروش دستگاه‌های اتوماتیک بافندگی به کشورهایی غیر از ژاپن نیز (مثل چین و آمریکا) در قبال۱۰۰٫۰۰۰ پوند داده می‌شد، که در پی آن، کیشیرو رهسپار ایالات متحده آمریکا شد. البته کیشیرو از این سفر اهداف دیگری نیز داشت. در زمان انجام مذاکرات با برادران پلات، مجذوب خودروها در غرب شد. در این سفر بود، که او تصمیم خود را برای ورود به صنعت خودروسازی گرفت.

در سال ۱۹۳۰ کیشیرو تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را آغاز کرد. کیشیرو در مورد برنامه آینده خود با رئیس شرکت، ریسابورو مشورت نمود، ریسابورو در ابتدا بسیار محتاط بود و فریادهای اعتراض از داخل و خارج شرکت بلند شد، اما کیشیرو بر تصمیم خود پافشاری می‌کرد و عقیده داشت که این تجارت برای شرکت سودمند خواهد بود و از همه مهم‌تر دولت نیز آشکارا برای سیاستگذاری پیشبرد صنایع خودرو در تلاش بود. طولی نکشید که ریسابورو موافقت کرد و کیشیرو دپارتمان خودرو را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، راه‌اندازی نمود. هدف او تولید خودرو‌های مناسب با شرایط ژاپن بود، در حالی‌که نکات مثبت خودروهای خارجی را نیز در نظر داشت.

 

در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد، یعنی ۱۹۳۷ شرکت تویوتاموتور به‌طور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفق‌ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. تلاش و همت کیشیرو تویودا باعث شد، که از دل کارخانه پدر، کارخانه‌ای جدید، تأسیس شود.

در ابتدا خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید عمل می‌کرد، که در سال ۱۹۴۱ به عنوان مدیرعامل، مشغول به کار شد. بلافاصله پس از راه‌افتادن شرکت جدید، اصول مدیریتی نوینی در روش مدیریت و اداره کارخانه، به کار گرفته شد.

در سال ۱۹۳۸ سیستم JIT عملیاتی شد. دو سال بعد، مؤسسه تحقیقاتی تویوتا افتتاح گردید. سال ۱۹۵۱ سیستم پیشنهاد ایده‌های خلاق در تویوتا فعال شد. ۱۹۷۳ مرکز طراحی و سال بعد نیز مرکز آموزش تویوتا، توسط کیشیرو راه‌اندازی گردید.

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود. در طی جنگ جهانی دوم تمام کارخانه در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن، کامیون تولید می‌کرد. تا چند سال بعد، از اتمام جنگ نیز، اجازه تولید خودرو به تویوتا داده نشد.

در سال ۱۹۵۲ با مرگ کیشیرو، مسئولیت شرکت بر عهده ایجی تویوتا پسر عموی او، قرار گرفت. ایجی به همراه پسر کیشیرو، شوئی شیرو تویوتا و طی سال‌های بعد، تویوتا را به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل کردند. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت. پس از ایجی، تایچی اونو مسئولیت شرکت را به عهده داشت و در استقرار سیستم تولید تویوتا، بسیار همت گماشت و اصول راهنمای تویوتا را، در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد.

 

امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است، که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها تولید می‌کند. شرکت تویوتا همچنین فعالیت‌های مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی – خانه‌های پیش‌ساخته و قایق‌های تفریحی انجام داده‌است.

سیستم تولید

تویوتا یک شرکت معمولی تولید خودرو نیست. از همان آغاز راه‌اندازی شرکت، اصول و مبانی بکر مدیریتی در شرکت به کار گرفته شد. این همان وقتی بود، که کیشیرو تویودا جوان در کارخانه ریسندگی پدرش ساکیشی تویودا، با ایده‌گیری استفاده از نوار نقاله، خط مونتاژ تولید موتور گازوئیلی کوچکی را، با کمک مهندسان جوان دیگر راه‌انداخت.

بنیان سیستم تولید تویوتا، فلسفه حذف کامل اتلاف‌هاست! کیشیرو معتقد بود، شرایط ایدئال برای تولید وقتی است، که ماشین آلات و افراد با هم کار کنند، تا بدون هیچ‌گونه اتلافی ارزش افزوده ایجاد شود.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 17:34

 

در مقاله قبلی درباره  باتری تیگو 5 صحبت کردیم در این مقاله به باتری پژو 206 می پردازیم.

پژو جز خودروهایی است که به نسبت سال تولید باتری های متفاوتی را دارد برای باتری پژو 206 سال 93 به قبل 55-60 و در بعضی موارد حتی 66 آمپر نیز مناسب است ولی در 206 های جدید تر باتری مناسب 50 آمپر است که میتوانید به راحتی از برندهای سپاهان مثل انواع باتری های اوربیتال و سوزوکی یا برند صبا باتری مثل واریان استفاده نمایید.

پژو ۲۰۶ برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ به بازار ایران عرضه شد. ۲۰۶ آن موقع به همراه پژو پارس و سیتروئن زانتیا خودروهای روی بورس بازار بودند و قیمتش در آن زمان متوسط روبه بالا بود. کیفیت مونتاژ ایران خودرو با شرکت اصلی پژو در فرانسه تفاوت زیادی دارد.

 

۲۰۶ فرانسوی از سال ۱۳۸۰ که عرضه شد تاکنون در شش تیپ مختلف تولید شده‌است که در حال حاضر تنها دو تیپ از آنها به صورت صفر کیلومتر ارائه می‌گردد.

    تیپ یک:نخستین مدل عرضه شده ۲۰۶ به بازار بود. امکاناتی مانند فرمان دوشاخه، ساعت دیجیتال و سامانه صوتی قدیمی این مدل را از بقیه خانواده ۲۰۶ متمایز می‌کند. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ۲هست و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد. با ضرایب دنده نزدیک به گیربکس تیپ پنج

    تیپ دو:دارای کیسه هوا راننده و سرنشین و مانیتور شرایط خودرو، حسگر دنده عقب، حسگر برف پاک کن خودکار و سامانه اعلان پنچری، ضربه، بنزین و نمایش بازبودن کدام در. تیپ دو از سامانه برق کشی مولتی پلکس بهره می‌برد اما به مانند تیپ یک آینه‌های دستی دارد. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. تا سال ۱۳۹۰ پر فروش‌ترین محصول خانواده ۲۰۶ بود اما از آن سال به بعد تیپ پنج جایش را گرفت. این خودرو هم از پیشرانه TU3 و شتاب بسیار بالا و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد.

    تیپ سه:می توان گفت این خودرو در اصل همان تیپ پنج است اما با موتوری متعلق به تیپ دو. زمانی که ۲۰۶ تیپ سه وارد بازار شد، همراه با یک سامانه تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سامانه‌های ترمز EBD و ABS، سامانه صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنال‌ترین خودروهای موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد.

    تیپ چهار:در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه TU3 نیست و جایش را یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام TU5 گرفته‌است که توان ارائه قدرتی در حدود ۱۱۰ اسب بخار را دارد. علاوه برا ین این خودرو به جای گیربکس دستی پیشفرض از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

    تیپ پنج:محبوبترین هاچ بک میان تیپ‌های ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل از همه مدل‌های پیشین آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترین‌های بازار بود. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سامانه تعلیق آپشن‌هایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده‌است.

    تیپ شش:تیپ شش در ابتدا از گیربکس موجود در تیپ چهار و آپشنهای موجود در تیپ پنج بهره می‌برد اما پس از عدم موفقیت این خودرو ایران خودرو گیربکس این خودرو را عوض کرد و از یک گیربکس قدرتمندتر تیپ ترونیک بر روی آن استفاده کرد تا به فروش بیشتر آن کمک کند، اما این اتفاق رخ نداد و ضربه‌های وارده به بدنه خودرو در هنگام تعویض دنده باعث شد این تیپ به دل کاربرانش ننشیند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 17:28

 

در مقاله قبلی درباره باتری تویوتا راوفور صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری ال 90 می پردازیم.

باتری مناسب برای خودروی ال 90 باتری 60 و 66 و 74 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

ال۹۰ یا تندر۹۰ با نام اصلی داچیا لوگان (به رومانیایی: Dacia Logan) خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو است، برای تولید تندر ۹۰ و ساندرو تشکیل شده‌است تولید می‌شود.

ساندرو مدل هاچ بک داچیا لوگان است. تندر ۹۰ نامی است که طرف ایرانی در قرارداد با رنو بر روی رنو لوگان گذاشته‌است اما عموم مردم به دلیل تکرار زیاد عبارت L90 در اخبار و حواشی مربوط به این خودرو، همین نام را برای لوگان در گفتارهای روزمره به کار می‌برند. L90 در واقع کد اتاق مدل سدان خانواده X90 بوده که معادل لوگان است. نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود. خانواده لوگان (X90) یکی از معدود خانواده خودروهای ارزان قیمت در سطح جهان است.

تا کنون مدل‌های عرضه شده از این خانواده در کشور ایران شامل نسل اول لوگان سدان، نسل اول ساندرو ساده و استپ وی و داچیا داستر یا رنو داستر به عنوان مدل کراس اور است. همچنین لوگان MPV نسل اول نیز مدت کوتاهی به صورت وارداتی تحت عنوان تندر۹۰ استیشن عرضه شد. نسل دوم داچیا لوگان نیز در کشورمان با نام رنو سیمبل به صورت وارداتی عرضه می‌گردد.

 

در تست ۱۲۰کیلومتری این خودرو و روشن شدن معایب و مزایای تندر ۹۰ این نتیجه گرفته شد که این خودرو می‌توانست جایگزین مناسبی برای پیکان و پراید باشد.

این خودرو امکاناتی مانند: رینگ آلومینیومی، گرمکن برقی آینه جانبی، قفل مرکزی بر روی سوییچ، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، ایربگ راننده و سرنشین، مه‌شکن جلو و عقب، المنت شیشه عقب، سیستم تهویه مطبوع (کولر)، فرمان هیدرولیک، قفل شیشه‌های سرنشین عقب، پشتیبانی از MP3 و MP4(در نسخه‌های جدید)، تنظیم ارتفاع کمربند، تنظیم گودی کمر (در نسخه‌های قدیمی)، تنظیم برقی آینه جانبی، چراغ سوم خطر، تنظیم ارتفاع صندلی راننده و قفل شیشه‌های عقب را دارد.

تاریخچه

پس از به دست آوردن مالکیت ۹۹ درصدی برند داچیا (با تلفظ انگلیسی دِیسیا) توسط رنو در سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفته شد تا برنامه جهانی رنو برای طراحی و توسعه خودرویی ارزان و در عین حال مدرن و استاندارد برای بازارهای در حال توسعه آغاز شود. داچیا برندی بود که با همکاری دولت رومانی و رنو در دهه ۶۰ میلادی خلق شد تا به تولید محصولات رنو با امتیاز و برند خود در رومانی بپردازد اما عقب ماندگی آن به مرور زمان و مانور زیاد آن بر روی محصولات قدیمی رنو (نظیر رنو ۱۲) موجب شد تا مسئولین رنو به فکر بیفتند تا با تصاحب مالکیت آن، محصولات مدرنی را در آن مجموعه به تولید برسانند. پس از عرضه لوگان در سال ۲۰۰۴ پیش فروش باآن مسئولان رنو را شوکه کرد و موفقیت آن در حدی بود که رنو تصمیم گرفت این خودرو را در بازارهای توسعه یافته اروپای غربی نظیر آلمان و فرانسه نیز عرضه کند. لوگان برنده جایزه طراحی کاربردی انجمن مهندسین اروپا شد.

داچیا لوگان استیشن MCV1

نام گذاری

 

ال۹۰ توسط شرکت خودروسازی داچیا رومانی که یکی از شرکت‌های تابعه رنو فرانسه می‌باشد طراحی گردیده‌است. هدف شرکت رنو از تولید این اتومبیل، بازاریابی و فروش در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور همچون برزیل، هندوستان، روسیه و… که در آن مردم دارای قدرت خرید کمتر از کشورهای توسعه یافته دارند.

لوگان به عنوان جانشین داچیا ۱۳۰۰ (که مدل رومانیایی اتومبیل رنو ۱۲ فرانسه بود) طراحی گردید. با توجه به اهداف شرکت داچیا برای بازاریابی و فروش در کشورهای اتحادیه اروپا، بایستی طراحان اتومبیلی جادار، راحت، اسپرت و مهمتر از آن کم هزینه طراحی میر کردند. داچیا در طراحی لوگان سعی کرده به غیر از در نظر گرفتن انتخاب‌های اقتصادی، اتومبیلی با کیفیت بالا و قابل اطمینان طراحی کند. از ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

    تحمل در هر نوع شرایط آب و هوایی، اقلیم، انواع جاده‌ها، خیابان‌های سنگفرش و راه‌های صحرایی.

    طراحی کلی بدنه در کشورهای کمتر توسعه یافته که کمبود پارکینگ دارند.

    راحتی در تعمیر.

    مطابق استانداردهای اروپایی یورو III و یورو IV.

    رعایت استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای و گازهای آلوده‌کننده.

    بازیافت ۹۵٪ درصدی اتومبیل.

سال ۲۰۰۴ این اتومبیل برای اولین بار در رومانی تحت برند Dacia عرضه گردید، اما در برخی کشورها تحت برند رنو و در برخی نیز تحت برند نیسان عرضه می‌گردد. این اتومبیل در نتیجه بر پایه پلاتفرم پروژه ایکس نود تحت هدایت Louis Schweitzer طراحی و به مرحله تولید رسیده‌است. قیمت فروش نسخه پایه این اتومبیل در ابتدا ۵۰۰۰ یورو بوده ولی قیمت فعلی آن در رومانی ۶۲۸۰ یورو (در ۹ ژوئیه ۲۰۰۶) و در فرانسه ۷۶۰۰ یورو است. قیمت تمام شده این اتومبیل ۳۸۰۰ یورو اعلام شده‌است.[۵] که برای مدل‌های مجهزتر تا ۱۰ هزار یورو می‌رسد.

مشخصات فنی

خانواده لوگان با تیپ‌های متنوعی از پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها در سطح جهان عرضه شده‌است. مدل عرضه شده در کشور ما از پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با کد K4M A690 سود می‌برد که با سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش ترتیبی قادر است حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار (برخی منابع ۱۱۰ اسب بخار) و حداکثر گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر را تولید کند. این خودرو از از جعبه دنده دستی ۵ سرعته و با اندازه‌گیری شتاب (توسط رنو و سازنده) ۰–۱۰۰ به حداقل ۱۰٫۸ و حداکثر ۱۷٫۹ می‌رسد. در کنار این پیشرانه نیز گیربکس‌های ۵ سرعته دستی با کد JH3 و ۴ سرعته اتوماتیک با کد AL4 DP2 قابل انتخاب است. همین مجموعه فنی بدون هیچ تغییری بر روی رنو ساندرو ایران نیز نصب می‌گردد. همچنین در ساندرو استپ وی از گیربکس JHQ مجهز به کلاچ هیدرولیک استفاده شده‌است. در تمامی مدل‌ها نیز ترمزها در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند که توسط ABS چهار کاناله

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 17:20

 

در مقاله قبلی درباره  باتری تیگو 5 صحبت کردیم در این مقاله به باتری پژو 206 می پردازیم.

پژو جز خودروهایی است که به نسبت سال تولید باتری های متفاوتی را دارد برای باتری پژو 206 سال 93 به قبل 55-60 و در بعضی موارد حتی 66 آمپر نیز مناسب است ولی در 206 های جدید تر باتری مناسب 50 آمپر است که میتوانید به راحتی از برندهای سپاهان مثل انواع باتری های اوربیتال و سوزوکی یا برند صبا باتری مثل واریان استفاده نمایید.

پژو ۲۰۶ برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ به بازار ایران عرضه شد. ۲۰۶ آن موقع به همراه پژو پارس و سیتروئن زانتیا خودروهای روی بورس بازار بودند و قیمتش در آن زمان متوسط روبه بالا بود. کیفیت مونتاژ ایران خودرو با شرکت اصلی پژو در فرانسه تفاوت زیادی دارد.

 

۲۰۶ فرانسوی از سال ۱۳۸۰ که عرضه شد تاکنون در شش تیپ مختلف تولید شده‌است که در حال حاضر تنها دو تیپ از آنها به صورت صفر کیلومتر ارائه می‌گردد.

    تیپ یک:نخستین مدل عرضه شده ۲۰۶ به بازار بود. امکاناتی مانند فرمان دوشاخه، ساعت دیجیتال و سامانه صوتی قدیمی این مدل را از بقیه خانواده ۲۰۶ متمایز می‌کند. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ۲هست و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد. با ضرایب دنده نزدیک به گیربکس تیپ پنج

    تیپ دو:دارای کیسه هوا راننده و سرنشین و مانیتور شرایط خودرو، حسگر دنده عقب، حسگر برف پاک کن خودکار و سامانه اعلان پنچری، ضربه، بنزین و نمایش بازبودن کدام در. تیپ دو از سامانه برق کشی مولتی پلکس بهره می‌برد اما به مانند تیپ یک آینه‌های دستی دارد. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. تا سال ۱۳۹۰ پر فروش‌ترین محصول خانواده ۲۰۶ بود اما از آن سال به بعد تیپ پنج جایش را گرفت. این خودرو هم از پیشرانه TU3 و شتاب بسیار بالا و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد.

    تیپ سه:می توان گفت این خودرو در اصل همان تیپ پنج است اما با موتوری متعلق به تیپ دو. زمانی که ۲۰۶ تیپ سه وارد بازار شد، همراه با یک سامانه تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سامانه‌های ترمز EBD و ABS، سامانه صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنال‌ترین خودروهای موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد.

    تیپ چهار:در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه TU3 نیست و جایش را یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام TU5 گرفته‌است که توان ارائه قدرتی در حدود ۱۱۰ اسب بخار را دارد. علاوه برا ین این خودرو به جای گیربکس دستی پیشفرض از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

    تیپ پنج:محبوبترین هاچ بک میان تیپ‌های ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل از همه مدل‌های پیشین آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترین‌های بازار بود. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سامانه تعلیق آپشن‌هایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده‌است.

    تیپ شش:تیپ شش در ابتدا از گیربکس موجود در تیپ چهار و آپشنهای موجود در تیپ پنج بهره می‌برد اما پس از عدم موفقیت این خودرو ایران خودرو گیربکس این خودرو را عوض کرد و از یک گیربکس قدرتمندتر تیپ ترونیک بر روی آن استفاده کرد تا به فروش بیشتر آن کمک کند، اما این اتفاق رخ نداد و ضربه‌های وارده به بدنه خودرو در هنگام تعویض دنده باعث شد این تیپ به دل کاربرانش ننشیند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت: 20:52